وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عکس هایی از مراسم عروسی شاهزاده انگلیس

عکس هایی از مراسم عروسی شاهزاده انگلیس
در حالی که اروپا به خصوص انگلیس از شرایط اقتصادی نامطلوبی مواجه هستند، مراسم جشن سلطنتی شاهزاده ˝ولیام˝ و ˝ کیت میدلتون˝ تحت تدابیر شدید امنیتی با هزینه بسیار کلان راس ساعت 11 صبح به وقت محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، این آغاز مراسم در حالی است که همزمان با شروع این مراسم، صدها نفر فعال از سراسر انگلیس برای شرکت در تظاهرات علیه این عروسی سلطنتی به سمت لندن رفته و تظاهرات کردند که با آغاز این مراسم،20 نفر از مخالفان سلطنتی از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

 
عکس هایی از مراسم عروسی شاهزاده انگلیس
این مراسم پرخرج ترین عروسی تاریخ انگلیس لقب گرفته آن هم در هنگامی که اقتصاد این کشور روزگار خوشی ندارد. دعوت سران کشورهایی استبدادی و خرج کلان این جشن بزرگ، موارد مورد بحث این ازدواج بودند. مراسم عقد ازدواج ویلیلم و کیت در کلیسای "وستمینستر ابی" با حضور ۱۹۰۰ میهمان صورت گرفت. پس از آن، زوج جوان در یک کالسکه مجلل به طرف کاخ باکینگهام حرکت کردند، تا در مهمانی ازدواج شرکت کنند.
 
عکس هایی از مراسم عروسی شاهزاده انگلیس
بسیاری از خاندان‌های سلطنتی به این ازدواج دعوت شده‌اند. ملکه‌ دانمارک، ملکه‌ اسپانیا، پادشاه نروژ همراه با ملکه سونیا، فیلیپ ولیعهد بلژیک همراه با همسرش مارگرت، الکساندر ولیعهد صربستان همراه با همسرش، پرنس آلبرت از موناکو، پرنسس ویکتوریا از سوئد همراه با همسرش دانیال و غیره که در کشورهای خودشان نیز از این دست مراسم های اشرافی و پرهزینه برگزار کرده اند.
 
عکس هایی از مراسم عروسی شاهزاده انگلیس
طی تدارکات این ازدواج، دعوت از برخی مهمان‌ها بحث‌انگیز بود. مهمانانی که در اصل سران کشورهایی هستند که حقوق بشر در آنها پایمال می‌شود. وزارت خارجه‌ بریتانیا یک روز قبل از ازدواج سلطنتی، در حالی دعوت از سفیر سوریه را پس گرفت که سلمان بن حامد عیسی الخلیفه، ولیعهد کشوربحرین، حاکمان امارات و عربستان که با خشونت برای مقابله با اعتراضات صلح‌آمیز مردم خود همچنان جنایت می کند به این مراسم دعوت شده بود.

دعوت پادشاه سوازیلند نیز بسیار مورد بحث بود. پادشاهی که دراین کشور بسیار فقیر در جنوب آفریقا زندگی پرعیش و عشرتی برای خود فراهم کرده است. اما جالب اینجاست که با وجود این حرف و حدیث‌ها، او برای حضور در جشن عروسی به شهر لندن آمد.

 
عکس هایی از مراسم عروسی شاهزاده انگلیس
هزینه کلان ازدواج
خانواده‌ سلطنتی بریتانیا همراه با خانواده‌ کیت میدلتون مسئولیت پرداخت تمام خرج و مخارجی که به طور مستقیم در ارتباط با ازدواج هستند، را متقبل شدند. مراسم کلیسا، دسته‌گل‌های متعدد، کالسکه و به طور کلی خود جشن عروسی جزو این خرج‌ها هستند. اما دولت و نهادهای رسمی دیگر مسئول پرداخت هزینه‌ اقدامات امنیتی همچون حضور گسترده نیروهای پلیس هستند. امنیت این ازدواج توسط ۵۰۰۰ مأمور پلیس تامین می‌شود که هزینه مسائل امنیتی این جشن چیزی حدود 33 میلیون دلار برآورد شده است.
 
عکس هایی از مراسم عروسی شاهزاده انگلیس
با وجود این که، گفته می‌شود که این مراسم برای بخش توریسم انگلیس حدود ۶۰ میلیون یورو درآمد خواهد داشت. از طرف دیگر افرادی هم هستند که به شدت مخالف این ازدواج شاهانه و پرخرج هستند. برای مثال یکی از دبیران روزنامه‌ فاینانشل تایمز Financial Times گمان می‌کند که همچون جشنی اثر چندان مثبتی برای اقتصاد بریتانیا نداشته باشد.
 
عکس هایی از مراسم عروسی شاهزاده انگلیس
از سوی دیگر کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند که خسارت یک روز تعطیلی در انگلیس برای برگزاری عروسی را بیش از 10 میلیارد دلار برآورد کرده اند که مستقیم اقتصاد انگلیس را با چالش مواجه خواهد کرد.