وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ثبت رکورد جوان ایرانی در کتاب گینس

ثبت رکورد جوان ایرانی در کتاب گینس
مهدی عاشوری، جوان 27 ساله اهل شهسوار مازندران، چندین سال فعالیت ورزشی داشته؛ دو سال تکواندو، 8 سال کشتی محلی و پانزده سال دو و میدانی؛ در مسابقات دو و میدانی استان تهران در سال 1382 مقام اول را کسب نموده و در سال 1385 در مسابقات المپیک دو چهارصد متر شرکت نموده و در سال 2001 در مسابقات بین المللی ادمانتون مقام دوم رشته سرعت را کسب نموده است.
 
در گذشته در تیم ملی کم بینایان بوده و امروز به مدد عمل جراحی چشم می‌تواند همه چیز را واضح ببیند.

به گزارش آتی نیوز به نقل از برنا، عاشوری برای ثبت رکورد گینس چهار سال تمرین کرده و توانسته است سی و یک دقیقه در غار یخی در وسط یخ‌ها بماند و درباره تیم ملی نابینایان توضیح می‌دهد: یکی از چشم هایم با شماره 29 و دیگری با شماره 8 آسیب دیده بود و پس از یک عمل جراحی سنگین همه چیز را واضح می‌بینم و به همین دلیل تا زمانی که چشم هایم ضعیف بود در تیم نابینایان بودم و زندگی در آن زمان بسیار سخت بود.

قهرمان دو و میدانی درباره نظرات دیگران درباره کارهایش می‌گوید: خیلی‌ها با دیدن کارهایم روحیه گرفته‌اند و بسیاری را سراغ دارم که با دیدن فیلمم، سیگار را کنار گذاشته‌اند.

او درباره خطرهای کارهایش گفت:انجام این کارها بسیار خطرناک است. اگر فردی در این شرایط وارد شود، پس از گذشت دو دقیقه قلب او از کار می‌افتد و انجام این اقدامات حتما باید با تمرینات مداوم و با نظارت تیم پزشکی انجام گیرد و من هم چهار سال است که برای انجام این کارها تمرین می‌کنم.

مهدی عاشوری درباره تمایلش برای ثبت اسمش در رکوردهای گینس گفت: برای این کار با نمایندگان گینس مذاکره کردم و آنها گفته‌اند اگر بخواهیم برای ثبت رکورد به ایران بیاییم 25 میلیون تومان هزینه دارد. من توانستم در اسفند ماه 89 در مدت زمان 2ساعت و 15 دقیقه در غار یخی، رکورد مرد چینی در این زمینه را بشکنم.

مرد یخی جوان درباره تمریناتش گفت:در ارتفاعات کوه‌های شاهان شهر و یکی از آبشارهای بلند آن تمریناتی کرده ام و می‌توانم بیش از دو ساعت در آب‌های سرد زیر صفر درجه بمانم و تنها به دلیل نبود تیم پزشکی نتوانستم این کار را انجام دهم.

درباره معنویتی که در تمریناتش دارد و به پشتوانه و توکل و توسل به اهل بیت (ع) تمرین می‌کند گفت: برای انجام این گونه اقدامات باید ایمان قوی داشته باشی و ذکر یا زهرا (س) در تمام تمریناتم است.

عاشوری بیشتر وقتش را برای ورزش اختصاص می‌دهد اما در کنارش نیز شغلی دارد و درباره آن می‌گوید: شغل من آشپزی است؛ اما معمولا خودم غذاهای سرد می‌خورم.

او درباره اقدام بعدی‌اش می‌گوید: می‌خواهم بیش از دو ساعت را در زیر یک آبشار هفتاد متری بایستم و توصیه می‌کنم هیچ کس این گونه کارها را انجام ندهند. این گونه اقدامات حتما باید با تمرینات و زیر نظر پزشک انجام گیرد. در کنارش هم باید ایمان داشته باشی. بدون ایمان نمی‌شود این کار را انجام داد.

 
گزارشگرها و فیلمبردارهایی که به همراهم آمده بودند؛ همه‌شان ترسیده بودند و نمی‌توانستند جلو بیایند. کارهایی سخت تر از این کار را هم در نظر دارم. پیشنهاد داده ام دو ساعت در قطب شمال، شنا کنم و اگر شرایط این کار را برایم فراهم نمایند این کار را انجام می‌دهم.

درباره احساس‌اش پس از خروج از یخ ها(پس از یک ساعت) گفت: تا مدت بیست و پنج دقیقه هیچ چیز را احساس نمی‌کردم. در این فضا خدا به انسان نزدیک می‌شود. آب مهریه حضرت زهرا (س) است و هر کس در آب برود، پاک می‌شود.

تمام دستانم قرمز و خون در بدنم لخته شده بود و تنها با توکل به خدا توانستم از آب خارج شوم. جالب این است که زمانی که به خانه می‌رفتم 4 یا 5 بستنی خوردم.

درباره چگونگی پیدا شدن ایده هایش، درباره رفتن در غار یخی و درون آب‌های سرد زیر صفر درجه گفت: من اهل مازندران هستم و مدتی را صیاد بوده ام و ارتباطم با آب اینگونه است. آب سرد و ورزش، انسان را جوان نگه می‌دارد و همیشه نیز با آب سرد حمام می‌کنم.

مهدی عاشورایی درباره لقب‌هایی که به او می‌دهند گفت: دوستانم اسم من را «مرد یخی» گذاشته‌اند و کم کم مرا آدم فضایی هم صدا می‌کنند. اولین مرتبه‌ای که درون آب سرد رفتم 5 دقیقه بود و با تمرینات بسیاری که داشته ام پس از 4 سال این هفته، می‌خواهم بیش از دو ساعت در آب زیر صفر درجه همراه یخ بمانم.