وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پنج ماده ای که پوست شما را خراب می کنند!

پنج ماده ای که پوست شما را خراب می کنند!
متخصصان توصیه می‌کنند در روزهایی که به مدت طولانی زیر نور آفتاب هستید از به کار بردن این مواد خودداری کنید:

مصرف برخی داروها، مواد آرایشی و عطرها می‌تواند پوست را در برابر آفتاب حساس‌تر کرده و سبب آسیب‌دیدگی بیشتر DNA و از بین رفتن برخی سلول‌های ایمنی موجود در اپیدرم شود.

1) مرطوب‌کننده‌ها :
لوسیون‌های مرطوب‌کننده اغلب حاوی موادی هستند که سبب حساس‌ شدن پوست نسبت به نور آفتاب می‌شوند. از جمله این مواد می‌توان به ویتامین‌ A، رتینول و اسیدهای‌آلفاهیدروکسید اشاره کرد. بهترین کار این است که در روزهایی که زیاد زیر نورآفتاب می‌مانید یا مرطوب‌کننده استفاده نکنید یا مرطوب‌کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالای 15 هستند.

2) عطریات:
برخی از انواع عطرها با آفتاب سازگاری نداشته و می‌تواند سبب بروز آلرژی یا لک پیری شود. برخی از صابون‌ها و کرم‌های عطری نیز می‌توانند همین مشکل را ایجاد کنند. توصیه می‌کنیم هنگامی که آفتاب شدید است از زدن عطر به گردن و پوست خود یا استفاده از محصولات آرایشی عطری خودداری کنید.

3) آنتی‌بیوتیک‌ها:
برخی از انواع آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند سبب آسیب‌دیدگی پوست در مواجهه با نور آفتاب شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر می‌خواهید برای تفریح به اماکن آفتابی مثل ساحل دریا بروید حتما در صورتی که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید با پزشک خود مشورت کرده و حتما از لباس‌های پوشیده و کلاه‌ استفاده کنید.

4) ضدالتهاب‌ها:
داروهایی که برای درمان آرتریت تجویز می‌شوند یا داروهای رایجی مثل ایبوپروفن یا کتوپروفن می‌توانند سبب آسیب دیدن پوست در مواجهه با نور آفتاب شوند. توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه این داروها خودداری کرده و از پزشک بخواهید انواعی را برایتان تجویز کند که حساسیت کمتری به نور دارد.

5) داروهای ضدافسردگی و آرام‌بخش‌ها:
در صورتی که پوست شما روشن است یا سابقه ابتلا به سرطان پوست در خانواده دارید مصرف داروهای ضدافسردگی و آرام‌بخش‌ها می‌تواند احتمال این بیماری را در شما افزایش دهد. توصیه می‌کنیم خود را در برابر نورآفتاب محافظت کرده و در صورتی که از این داروها مصرف کنید با مشاهده کوچک‌ترین تغییر در پوست به پزشک مراجعه کنید.