وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گرم نگهداشتن نوشیدنی با این دا‌نه های جادویی

گرم نگهداشتن نوشیدنی با این دا‌نه های جادویی
نوشیدنی‌های گرم صبحگاهی مورد علاقه میلیونها انسان بر روی زمین است، از این رو تیمی از مخترعان آمریكایی تصمیم دارند كه این لذت روزانه را با دانه‌های قهوه فلزی بهبود بخشند.
 
این دانه‌های فلزی كه به Coffee Joulies موسوم هستند، دمای نوشیدنی را تا حد قابل نوشیدن پایین آورده و می‌تواند تا پنج ساعت گرمای آن را حفظ كنند.

این دانه، انرژی حرارتی اضافی درون نوشیدنی را در زمانی كه بسیار داغ است جذب كرده و سپس این انرژی را هنگامی كه نوشیدنی شروع به سرد شدن می‌كند، برای نگهداری دمای آن در حد مطلوب آزاد می‌كند.

با اینكه این موضوع با دانش دماپویایی در تضاد قرار دارد، اما این دانه‌ها از یك ماده خاص غیر سمی برخوردارند كه در پوسته استیل ضد زنگ این دانه‌ها قرار داده‌شده است.

به گفته این مخترعان، این ماده در دمای 140 درجه فارنهایت ذوب می‌شود و در زمان ذوب شدن مقادیر بسیاری از انرژی را جذب می‌كند. دانه‌های Coffee Joulies با این فناوری می‌تواند نوشیدنی داغ را با سرعت سه ‌برابر معمول خنك كند.

با خنك شدن نوشیدنی، این ماده خاص سفت شده و انرژی جذب شده را آزاد می‌كند كه بدین ترتیب نوشیدنی گرم می‌ماند.

این دانه‌ها در هرگونه نوشیدنی داغ از قهوه داغ گرفته تا چای و شیر قابل استفاده است.
این دانه‌ها كه قرار است به زودی در قیمت بسته‌ای 50 دلار در بازار آمریكا عرضه شود، بهترین عملكرد خود را هنگامی دارند كه در لیوانی با درپوش قرار داشته باشند. با قرار دادن این دانه‌ها در یك لیوان چای داغ عادی، نوشیدنی شما تنها چند ثانیه نسبت به حد معمول گرم می‌ماند.

با این حال با قرار دادن این دانه‌ها در یك فلاسك چای می‌توان مایع داخل آن را تا پنج ساعت گرم نگه داشت. البته نباید فراموش كرد كه این دانه‌ها 15 درصد میزان نوشیدنی را جذب می‌كنند، بنابراین سعی كنید كه در زمان استفاده، میزان بیشتری نوشیدنی در ظرف خود قرار دهید.