وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

احراز هویت آسان تر می شود

احراز هویت آسان تر می شود
در آمریکا در جریان هر پرونده احراز هویت، حداقل چند صد دلار هزینه بابت آزمایش های ژنتیک و بررسی DNA فرزند و تطبیق آن با DNA پدر و مادر پرداخت می شود.

با توجه به تعداد زیاد پرونده هایی با این موضوع، سالانه مبالغ زیادی بابت این موضوع هزینه می شود. به همین دلیل چند شرکت داروسازی محصولات آزمایشگاهی به این فکر افتادند که روش ارزان تری برای انجام این آزمایش ها ابداع کنند.

از حدود سه ماه پیش کیت های آزمایش DNA در چند داروخانه زنجیره ای در کنار کیت هایی برای آزمایش قندخون، آزمایش حاملگی و آزمایش HIV به فروش می رسد. تنها با پرداخت ۹۹/۲۹ دلار، هر کس می تواند یکی از این کیت ها را تهیه کند و طبق دستورالعمل آن، در خانه آزمایش DNA را برای احراز هویت انجام دهد. استقبال از این کیت به حدی بوده است که تاکنون حداقل ۵۲ هزار نمونه از آن به فروش رفته است.
 
در کیت های آزمایش DNA بسته هایی حاوی سه عدد سواب وجود دارد. سواب وسیله ای برای برداش ظریف سلول از سطح مخاط است و در این آزمایش سلول ها را با کشیدن آرام سواب به سطح داخل گونه به دست می آورند. در یک تست استاندارد باید نمونه سلول پدر و فرزند تهیه شود اما برای اطمینان بیشتر بهتر است نمونه سلول های مادر نیز به آنها اضافه شود.

پس از بسته بندی دوباره سواب ها طبق دستور العمل ، خریدار باید آنها را در پاکت مخصوصی قرار دهد و به آزمایشگاهی در سالت لیک سیتی ارسال کند تا بررسی DNA انجام شود. تفاوت این کیت ها با آزمایش های قبلی، ارزان بودن، آسان بودن و امکان انجام آن به صورت خصوصی است. نتایج آزمایش ظرف پنج روز کاری به صورت تلفنی، پست الکترونیک یا پست معمولی به خریدار اعلام خواهد شد.

طبق آزمایش های انجام شده میزان دقت این کیت ها حدود ۹۹ درصد است و دقت بالا و قیمت ارزان این کیت ها موجب استقبال زیاد از این آزمایش شده است و همین مساله نگرانی بعضی مجامع حقوقی در آمریکا را موجب شده است.

 
آنها نگران هستند به علت اهمیت موضوع و اینکه این نمونه برداری ها به صورت خصوصی انجام می شود امکان تقلب و اشتباه در آنها وجود دارد و ممکن است استفاده گسترده از این آزمایش پرونده های حقوقی زیادی را به وجود بیاورد. اگر چه طبق بررسی های به عمل آمده مشخص شده است اغلب خریداران این کیت ها به دلیل مسایل حقوقی و قانونی این آزمایش را انجام نداده اند و فقط از روی کنجکاوی دست به این اقدام زده اند.

هم اکنون ۴۳۰۰ شعبه از داروخانه های زنجیره ای در ۳۰ ایالت آمریکا این محصول را به فروش می رسانند و کمپانی تولیدکننده آن امیدوار است با تجهیز آزمایشگاه ها در بقیه کشورها مشتری های بین المللی هم برای محصول خود به دست بیاورد.