وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین استوریج برای کسب و کارهای کوچک

بهترین استوریج برای کسب و کارهای کوچک

بهترین استوریج برای کسب و کارهای کوچک

 

کسب و کارهای کوچک برای ذخیره‌سازی، سازمان‌دهی و اشتراک‌گذاری داده‌های خود به استوریج نیاز دارند.

 

استوریج‌ها انواع مختلفی دارند و انتخاب بهترین استوریج برای کسب و کارهای کوچک به عوامل مختلفی از جمله اندازه کسب و کار، نیازهای داده‌ای، بودجه و موارد فنی بستگی دارد.

 

ذخیره ساز SAN

 

اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید و فضای ذخیره‌سازی مطمئنی در اختیار ندارید یا نگران امنیت و پایداری داده‌های خود هستید؛ تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

در این مقاله می‌خواهیم استوریج مناسب کسب و کارهای کوچک را به شما معرفی کنیم تا ضمن کاهش هزینه‌های ذخیره سازی خود، بتوانید به‌راحتی فضای ذخیره سازی‌تان را بهینه کنید.

 

ذخیره ساز NAS

ذخیره ساز NAS یا ذخیره ساز شبکه، دستگاهی است که به شبکه متصل می‌شود. NASها اغلب از چندین درایو برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌کنند تا کاربران بتوانند از طریق شبکه به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

 

استوریج‌های NAS مزایای زیادی نسبت به سایر گزینه‌های ذخیره‌سازی در اختیار ما قرار می‌دهند.

 

اولین مورد قابلیت اشتراک‌گذاری ساده فایل‌هاست. NASها به کاربران امکان می‌دهند به راحتی فایل‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند که نقش مهمی در انجام کار گروهی دارند.

 

مورد بعدی قابلیت اطمینان بالاست. NASها از انواع مختلف معماری RAID برای بهبود قابلیت اطمینان داده‌ها استفاده می‌کنند که در صورت خرابی یک درایو مانع از دست رفتن داده‌ها می‌شوند.

 

قابلیت مهم دیگر امنیت بالاست. NASها می‌توانند از انواع مختلف پروتکل‌های امنیتی برای محافظت از داده‌ها استفاده کنند که نقش مهمی در دسترسی غیرمجاز به داده‌ها دارد.

 

NASها مناسب طیف گسترده‌ای از کاربردها همچون ذخیره‌سازی فایل‌ها و داده‌ها، پشتیبان‌گیری از داده‌ها، میزبانی سرویس‌های وب و … هستند.

 

همچنین، استوریج‌های NAS انواع مختلفی دارند، بنابراین بهتر است هنگام انتخاب NAS به معیارهای مهم ظرفیت ذخیره‌سازی، تعداد درایوها، سرعت انتقال داده‌ها و ویژگی‌های کاربردی آنها، دقت کنید.

 

ذخیره ساز کیونپ مناسب کسب و کارهای کوچک

ذخیره سازهای کیونپ به دلیل داشتن قابلیت‌های متعدد، یک گزینه محبوب برای کسب‌وکارهای کوچک هستند.

 

محصولات کیونپ به دلیل سادگی و سهولت استفاده، مشخصات سخت‌افزاری قابل تنظیم، قابلیت‌های پیشرفته، پشتیبانی از انواع مختلف RAID، پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف شبکه و … مورد توجه قرار دارند.

 

هنگامی که صحبت از ذخیره ساز مناسب کسب و کارهای کوچک به میان می‌آید، گزینه‌های مختلفی در دسترس هستند.

 

با این حال، محصولات شرکت کیونپ در مقایسه با برندهای دیگر قابلیت‌های بیشتری ارائه کرده و مقرون به صرفه‌تر هستند.

 

به طور مثال، ذخیره ساز کیونپ مدل QNAP TS-h686-D1602-8G NAS Storage یک ذخیره‌ساز تحت شبکه با عملکرد بالاست که برای کاربردهای مختلفی مانند ذخیره‌سازی فایل‌ها، ویدئوها، تصاویر و داده‌های سازمانی مناسب است.

 

این استوریج مجهز به شش اسلات درایو SATA است و می‌تواند تا 16 ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی ارائه دهد.

 

همچنین وجود پردازنده Intel Xeon D-1602 در این استوریج، با 8 هسته و 16 رشته باعث شده تا عملکرد سریعی در انجام کارهای پردازشی داشته باشد.

 

این استوریج مناسب کسب و کارهای کوچک، از انواع مختلف رید پشتیبانی می‌کند تا قابلیت اطمینان استوریج در ارتباط با محافظت از داده‌ها بیشتر شود.

 

برای خرید ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ مدل TS-h686 لینک https://falnic.com/shop/p/qnap-ts-h686-d1602-8g-nas-storage پیشنهاد مناسبی است.

 

بهترین استوریج برای کسب و کارهای کوچک

 

ذخیره ساز SAN

ذخیره‌ساز SAN سرنام Storage Area Network یک شبکه اختصاصی برای ذخیره‌سازی داده‌ها در محیط‌های سازمانی است.

 

SANها عملکردی شبیه به یک شبکه خصوصی مجازی (VLAN) دارند که از طریق آن دستگاه‌های ذخیره‌سازی در اختیار سرورها و کلاینت‌ها قرار می‌گیرند.

 

این فناوری به سازمان‌ها کمک می‌کند تا داده‌های خود را به صورت مرکزی و مدیریت شده ذخیره‌سازی کنند.

 

SANها مزایای زیادی نسبت به سایر گزینه‌های ذخیره‌سازی ارائه می‌کنند که از آن جمله باید به سرعت بالا، قابلیت اطمینان و امنیت بالا اشاره کرد.

 

ترکیب این عوامل باعث شده‌اند تا SANها برای طیف گسترده‌ای از کاربردها مثل ذخیره‌سازی فایل‌ها و داده‌ها، پشتیبان‌گیری از داده‌ها و … مفید باشند.

 

ذخیره ساز کیونپ مناسب کسب و کارهای کوچک

 

ذخیره ساز DAS

ذخیره‌ساز DAS سرنام Direct-Attached Storage یک دستگاه ذخیره‌سازی است که مستقیماً به سرور متصل می‌شود.

 

DASها از چند درایو سخت‌افزاری برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌کنند تا کاربران بتوانند از طریق اتصال به سرور به فضای موردنیاز خود دسترسی داشته باشند.

 

ذخیره سازهای DAS مزایای زیادی نسبت به سایر گزینه‌های ذخیره‌سازی دارند که اولین مورد فرآیند نصب و مدیریت ساده‌ آنهاست.

 

DASها در مقایسه با دیگر گزینه‌های ذخیره‌سازی مقرون به صرفه‌تر هستند و قابلیت اطمینان بالایی دارند.

 

همچنین می‌توانند از انواع مختلف الگوریتم‌های رید برای بهبود قابلیت اطمینان داده‌ها استفاده کنند.

 

دراین مقاله ضمن معرفی استوریج برای کسب و کارهای کوچک، به ویژگی‌های مهم آنها نیز اشاره کردیم.

 

به عنوان بهترین ذخیره ساز برای کسب و کارهای کوچک، باید به ذخیره ساز NAS اشاره کرد که دارای ظرفیت ذخیره سازی کافی، عملکرد مناسب و قیمت مقرون به صرفه است.

 

ذخیره‌سازهای NAS به کاربران اجازه می‌دهند تا فایل‌ها را به‌راحتی با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از آنها پشتیبان‌گیری کنند.

 

علاوه بر این، می‌توانید برای میزبانی وب و سایر برنامه‌های کاربردی از آنها استفاده کنید. انتخاب ذخیره ساز برای کسب و کار کوچک به نیازهای خاص تجاری بستگی دارد.

 

با این‌حال پیشنهاد می‌کنیم به سه معیار کلیدی و مهم ظرفیت ذخیره سازی مورد نیاز، تعداد کاربرانی که از ذخیره‌ساز استفاده می‌کنند و کاربردهای مورد نظر از ذخیره‌ساز فکر کنید.