وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ثبت تیزترین جسم جهان در کتاب گینس

ثبت تیزترین جسم جهان در کتاب گینس
محققان کانادایی موسسه ملی نانوفناوری (NINT) و دانشگاه آلبرتا با ساخت یک نوک میکروسکوپ نانویی بسیار کوچک و بسیار تیز، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساندند.

به گزارش برنا، این شیء بسیار کوچک که به عنوان نوک (t IP میکروسکوپ الکترونی استفاده می شود، با دارا بودن تنها یک اتم در انتهای خود، تیزترین جسمی است که تاکنون توسط بشر ساخته شده است. این جسم با استفاده از یک روش حکاکی کنترل شده ساخته شده و از جنس تنگستن است.

روشی که برای تولید این نوک به کار رفته است، به شکل یک اختراع به ثبت رسیده است. این جسم نوک تیز در حال گذراندن اولین آزمایش های خود جهت استفاده در محصولات تجاری است.

رابرت ولکوف که رهبری این کار را بر عهده داشته است، می گوید: «هدف ما ثبت یک رکورد جهانی نبود، بلکه داشتیم سعی می کردیم یک ابزار بهتر برای تحقیقات خود تولید کنیم. ثبت یک رکورد جهانی یک دستاورد جذاب است، اما علاقه اصلی ما تجاری سازی این محصول است».

اعضای این گروه تحقیقاتی عبارت بودند از؛ رابرت ولکوف محقق ارشد NINT و استاد فیزیک دانشگاه آلبرتا ، جیسون پیترز عضو انجمن تحقیقاتی NINT و محمد رزاق محقق سابق NINT و پژوهشگر فعلی موسسه تحقیقات و مهندسی مواد در سنگاپور.

روش به کار رفته برای ساخت این محصول در سال 2008 به صورت یک اختراع به ثبت رسیده است.