وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا آرنولد شوارتزنگر دوباره به روی پرده سینما برمی‌گردد؟

در شرایطی كه سال‌هاست این سؤال مطرح می‌شود و این بازیگر اكشن كار سینما هر بار به آن پاسخ منفی می‌دهد ولی باز هم این سؤال پرسیده می‌شود كه جدید‌ترین بهانه برای طرح مجدد این سؤال، تولید نسخه جدیدی از مجموعه فیلم «غارتگر»‌(پریدیتور) است كه رابرت رودریگوئز كارگردانی آن را به‌عهده دارد.

هنوز معلوم نیست او می‌خواهد نسخه موفق سال 1983 را دوباره‌سازی كند یا قسمت جدیدی برای آن بسازد اما نتیجه كار هر چه كه باشد، این فیلمساز جوان و ماجراجوی سینما اعلام كرده، می‌خواهد آرنولد را دوباره به جلوی دوربین برگرداند.
رودریگوئز می‌گوید: «من «غارتگر»‌ را بدون آرنولد نمی‌سازم. او باید نقش اصلی این اكشن دلهره‌آور علمی- تخیلی را بازی كند. این فیلم متعلق به اوست و هیچ بازیگر دیگری نمی‌تواند جای او را در این فیلم بگیرد.» البته رودریگوئز این موضوع را توضیح نداده است كه چگونه می‌خواهد فرماندار فعلی كالیفرنیا را كه سرش به‌سختی شلوغ است، مجاب كند كه در این فیلم بازی كند. آرنولد سال قبل حتی حاضر نشد در قسمت چهارم مجموعه فیلم «ترمیناتور»- كه شهرت بین‌المللی برایش فراهم كرد- به‌عنوان بازیگر مهمان در یك نقش كوتاه ظاهر شود.
با این اوصاف، خیلی جالب می‌شود كه وی، برای 2ماه راهی جنگل‌های یك منطقه سرسبز و پردرخت شود تا با یك موجود بیگانه فضایی (كه به معنای واقعی كلمه پوست آدم‌ها را می‌كند) مبارزه كند. رودریگوئز كلید فیلمبرداری «غارتگر»‌را تا  2ماه دیگر می‌زند و به احتمال زیاد در آن تاریخ مشخص می‌شود كه این فیلم، آرنولد را در كنار خود دارد یا نه.
«غارتگر» در شرایطی حیات تازه‌ای را روی پرده سینما شروع می‌كند كه در خبرهاست «یادآوری مطلق» آرنولد هم قرار است دوباره‌سازی شود. این فیلم علمی- تخیلی سال 1990 توسط پل ورهوفن فیلمساز آلمانی‌تبار كارگردانی شد و این روزها لقب یك اثر كلاسیك سینمایی را گرفته است. فروش 130میلیون‌دلاری فیلم، حكم یك فروش بالا را دارد.  این فیلم براساس یكی از قصه‌های كوتاه قصه‌نویس معروف داستان‌های علمی- تخیلی فیلیپ كی‌دیك ساخته شد.
فیلمنامه نسخه جدید «یادآوری مطلق» را  كرت ویمر می‌نویسد و هنوز كارگردانی برای آن انتخاب نشده است اما تهیه‌كنندگان فیلم گفته‌اند نقش آرنولد را در نسخه جدید یك بازیگر جوان و قوی‌اندام بازی خواهد كرد و برای تولید این فیلم از وی دعوت به همكاری نكرده‌اند. تحلیلگران سینمایی بعید می‌دانند آرنولد دعوت رودریگوئز را برای حضور در «غارتگر» قبول كند.
آنها برای تایید دیدگاه خود درباره این واقعیت صحبت می‌كنند كه وی از زمان فرمانداری ایالت كالیفرنیا و درگیری‌های سیاسی، در هیچ فیلم سینمایی در نقش اول ظاهر نشده است.
 آرنولد طی این سال‌ها، حداقل رابطه را با هالیوود داشته است و نام وی در رسانه های گروهی بیشتر به‌عنوان یك سیاستمدار مطرح بوده تا یك بازیگر عضلانی و  اكشن‌كار.

 

پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز