وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گزارشی کامل از دومین مراسم قرعه کشی قهوه تلخ

گزارشی کامل از دومین مراسم قرعه کشی قهوه تلخ
مهران مدیری:
کاهش استرس هدف اصلی‌ام از ساخت سریال‌های طنز بوده است

مهران مدیری در مراسم سه شنبه ـ سوم خرداد ماه ـ گفت: حداقل خوبی برنامه‌های طنزمان کاهش استرس بوده است.
به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومین مراسم قرعه کشی آپارتمان‌های سریال «قهوه تلخ» با حضور برخی از عوامل آن سه شنبه ـ سوم خرداد ماه ـ در هتل بین‌المللی هما برگزار شد.
مهران مدیری کارگردان «قهوه تلخ» در این مراسم گفت: یکی از هدف‌های اساسی و اصلی من چه زمانی که در تلویزیون و چه زمانی كه در شبکه نمایشی فعالیت می‌کردم، کاهش استرس و فشار روانی بر روی افراد بود.
مدیری همچنین از همه افرادی که در ساخت «قهوه تلخ» همکاری داشتند، تشکر کرد.

مجید آقاگلیان ـ یکی از تهیه‌کنندگان مجموعه «قهوه تلخ» ـ نیز بیان کرد: این مجموعه یک کارگروهی است؛ از زمانی که پیش تولید شروع شد، تاکنون که با 66 قسمت در خدمت مردم بودیم و به کار خود ادامه دادیم و امیدوارم که تا انتها کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: افراد زیادی در ساخت «قهوه تلخ» زحمت کشیدند که اگر همدلی آنها نبود شاید «قهوه تلخ» امروز در این جایگاه نبود.
آقاگلیان تاکید کرد: به خاطر اینکه کار به صورت گروهی و با انسجام و همدلی انجام می‌شود، تاکنون نتایج خوبی را بدست آورده‌ایم.
حمید آقاگلیان ـ دیگر تهیه‌کننده سریال «قهوه تلخ» ـ با تایید صحبت‌های برادرش، اظهار کرد: این مجموعه واقعا یک کار جمعی است و افراد زیادی از ابتدای تولید تا پایان توزیع محصول، فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: تولید مجموعه «قهوه تلخ» بسیار سخت و پرریسک بوده و هست؛ هنگامی که گروه سازنده تصمیم گرفتند که این سریال از طریق شبکه نمایش خانگی عرضه شود شاید بسیاری از افراد این اقدام را یک ریسک و اشتباه می‌دانستند؛ اما به لطف خدا می‌بینیم که بعد از گذشت 23 هفته عرضه، در نقطه‌ای قرار گرفتیم که همان دوستان، امروز استقبال می‌کنند که در این شبکه فعالیت کنند.
آقاگلیان در ادامه گفت: سهم قابل توجهی که «قهوه تلخ» در توسعه و ترویج شبکه نمایش خانگی داشت را نمی‌توان نادیده گرفت و تمام این موفقیت‌ها مدیون مخاطبان فهمیده‌ای است که نسخه اصلی سریال را تهیه کرده‌اند.
وی همچنین افزود: محصول همه‌ی این اتفاقات این است که امروز می‌توان شبکه نمایش خانگی را به عنوان پشتوانه سینمای ایران معرفی کرد و امیدوارم با تولید آثار قوی‌تر و جذاب‌تر بتوانیم به همدلی مخاطبان پاسخ مثبتی بدهیم.

سیروس الوند ـ کارگردان سینما و برادر خشایار الوند ‌یکی از نویسندگان سریال «قهوه تلخ» ـ نیز در این مراسم حاضر بود و عنوان کرد: «قهوه تلخ» حاصل کار جمعی است و مورد توجه تک تک گروه‌های سنی قرار گرفته است.
او همچنین با تاكید بر ضرورت ساخت چنین آثاری، عرضه‌ی قسمت‌های قهوه تلخ را به توزیع آذوقه زمان جنگ در بین مردم تشبیه كرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا کریمی ـ مدیر اداره کل تبلیغات وزارت ارشاد ـ نیز از اینکه «قهوه تلخ»
توانسته است یک بروز خوب برای جامعه هنری داشته باشد، اظهار خوشحالی کرد و گفت: امیدواریم این حضور، یک رسانه جدید را در کشورمان ایجاد کند؛ شاید اگر رسانه‌یی به رسانه‌های دیگر افزوده شود، به نفع جامعه فرهنگی، هنری و اجتماعی کشور خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد که تصمیم دارند که «قهوه تلخ» را با زیرنویس لاتین به خارج از کشور بفرستند.

اکبر عالمی ـ منتقد و مدرس دانشگاه ـ که در این مراسم حضور داشت به عنوان آخرین سخنران گفت: اگر برادران آقاگلیان عاشق این سرزمین نبودند می‌توانستند در خارج از کشور فعالیت کنند، اما برای ارتقای نمایش در کشور خودشان ماندگار شدند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: خنداندن مردم به مراتب مشکل‌تر از گریاندن آنهاست؛ اگر در آثار مهران مدیری دقت کنیم می‌توانیم آنها را نقد کنیم نه اینکه نفی کنیم.
عالمی اظهار کرد: مدیریت حوزه سینما لطف کردند که اجازه دادند مجموعه «قهوه تلخ» از طریق شبکه نمایش خانگی پخش شود؛ من این اثر ارزشمند را در کتابخانه شخصی خود حفظ خواهم کرد.
*** حاشیه‌های مراسم
ـ این مراسم توسط برزو ارجمند و علی لک پوریان اجرا شد.
ـ مجید آقا گلیان از دو خواهر خود که در این پروژه همکاری کردند تشکر کرد.
ـ در میان مراسم چند کلیپ از پشت صحنه «قهوه تلخ» پخش شد.
ـ برزو ارجمند اعلام کرد که 80 هزار نفر از هنگام ساخت تا توزیع محصول، فعالیت دارند.
ـ سیامک انصاری در بخشی از برنامه بیان کرد که تا سن 11 سالگی دوست داشته است که فضانورد شود.
ـ برزو ارجمند اعلام کرد که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن به همه بانوان این پروژه هدیه‌ای اهدا خواهد شد.
ـ در این مراسم مسابقه‌ای بین کودکان حاضر در مراسم برگزار شد که باید یکی از حرکات «بلدالملک»، «بابا اتی»، «بابا شاه» و یا «اعتمادالملک» را تقلید می کردند که در نهایت به سه نفر از برندگان یک سکه بهار آزادی اهدا شد؛ یکی از برندگان هم دختر آقاگلیان بود.
ـ قرعه‌کشی هر دو دستگاه آپارتمان توسط بازیگران این سریال صورت گرفت. تلفن همراه برنده اول خاموش بود و برادران آقاگلیان اعلام کردند که در زمانی دیگر با وی تماس خواهند گرفت. برنده دوم آقایی 32 ساله و جوشکار از شهرکرد بود که مهران مدیری خود با او تماس گرفت. وی گفت که متاهل است و خانه ندارد.
ـ محمدرضا گلزار، داریوش اسدزاده، ماهایا پطروسیان و سیروس الوند از مهمانان ویژه مراسم بودند.
ـ رضا فیض نوروزی، سعید پیردوست، محمدرضا هدایتی، ساعد هدایتی، هادی کاظمی، جواد عزتی، عارف لرستانی، آرام جعفری، شادی و شایان احدی فر، رضا نیک خواه و… از جمله بازیگران «قهوه تلخ» بودند که در مراسم قرعه کشی حضور داشتند. خشایار الوند و امیر مهدی ژوله نویسندگان این مجموعه نیز در برنامه حضور داشتند.
ـ به مناسبت روز زن به بانوانی که در مراسم حضور داشتند و نامشان فاطمه یا زهرا بود هدیه‌ای اهدا شد.