وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بجای نخوردن، غذای سالم بخورید

بجای نخوردن، غذای سالم بخورید
چاقی و اضافه وزن معضل بزرگی است كه اكثر افراد در مهمترین سالهای عمر خود با آن مواجه می‌شوند و همواره به دنبال راهكاری برای خلاصی از این بحران هستند.

 اگر شما هم همیشه در تلاش بوده‌اید تا با كم خوردن و رژیم‌های غذایی سخت وزن خود را كاهش دهید از این نكته مهم نیز مطلع باشید كه خوردن غذاهای سالم روشی ساده‌تر و موثر برای كاهش وزن است.

متخصصان تغذیه در این مقاله جدید تاكید كردند: برای اینكه كالری كمتری مصرف كنید توصیه می‌شود كه مقدار كالری مصرفی روزانه خود را اندازه بگیرید. با این روش می‌توانید تشخیص دهید كه برای ساخته شدن عضلات بدنتان و تامین انرژی خود با ریزه‌مغذی‌های كافی و مناسب به چه مقدار كالری در روز نیاز دارید و در نتیجه از مصرف زیاد كالری جلوگیری كنید.

وقتی سعی كنید وزنتان را كم كنید اگر غذای سالم را انتخاب كنید هم می‌توانید مواد مغذی ضروری را دریافت كنید و هم مقدار كالری مصرفی خود را به طور معمول كاهش می‌دهید. درك این تعادل برای اكثر افرادی كه در پروسه كاهش وزن گرفتار شده‌اند حیاتی است. اگر تصور می‌كنید كم خوردن و خوب نخوردن به شما كمك می‌كند وزنتان را كم كنید در اشتباه هستید چون به تدریج عضلات و همچنین انرژی خود را نیز از دست می‌دهید.

به گفته متخصصان تغذیه، میوه‌ها و سبزیجات تازه كامل‌ترین مواد غذایی برای كسانی هستند كه قصد دارند وزن خود را كم كنند. بعلاوه میوه‌ها و سبزی‌هایی مثل توت فرنگی ، مركبات و سبزیجاتی چون فلفل سبز و گوجه فرنگی نیز گزینه‌های مناسبی هستند چون كالری آنها پایین بوده و سرشار از ویتامین C است.

یك خوردنی مناسب دیگر برای كاهش وزن آووكادو است. این میوه سرشار از فیبرخوراكی و اسیدهای چرب امگا – 3 است كه نه تنها برای قلب مفید است بلكه نقش مهمی در عملكرد مناسب مغز و رشد و تكامل طبیعی بدن ایفا می‌كند.

به گزارش ایسنا، در این مقاله همچنین تاكید شده است، همیشه به یاد داشته باشید كه مراقب مقدار غذایی كه می‌خورید باشید. بدین معنی كه حتی اگر غذای سالم می‌خورید حتما باید مصرف آن را كنترل كرده و تعادل را نگه دارید.

توضیح اینكه اگر گوشت كم چرب و یا ماهی سالمون مصرف می‌كنید حتما مقدار كمی از این مواد غذایی را برای هر وعده غذایی تهیه كنید. یك یا دو فنجان نخودفرنگی سبز یا كلم بروكلی نیز در كنار یك تكه نان سبوس‌دار گزینه مناسبی است.

یك اصل بسیار مهم را همیشه به یاد داشته باشید. بدن افرادی كه قصد كاهش وزن دارند وقتی زمان كسب انرژی می‌رسد خیلی سریعتر مواد غذایی بویژه پروتئین و چربی را جذب می‌كنند به همین خاطر توصیه می‌شود این افراد از مصرف نان و كربوهیدارت تصفیه شده و سفید به جای سبوس‌دار و موادی كه چربی و پروتئین زیادی دارند پرهیز كنند.

به گفته كارشناسان آكادمی پزشكان خانواده در آمریكا یك راه كار موثر برای كنترل غذایی كه می‌خورید، یادداشت كردن است. این كار به شما امكان می‌دهد نیاز واقعی بدن خود را پیدا كرده و زیاده‌خواهی نكنید.