وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوراکی مفید برای کاهش فشار خون

خوراکی مفید برای کاهش فشار خون
علاوه بر استفاده از داروها، خوردن سیر هم می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.
پزشکان استرالیایی تحقیقاتی را روی 50 بیمار انجام دادند تا بررسی کنند آیا خوردن مکمل‌های سیر می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند یا خیر.
نتایج تحقیقات آن‌ها که در یک نشریه علمی به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که هر روز کپسول‌هایی حاوی عصاره سیر را مصرف کرده‌اند نسبت به دیگران فشار خون پایین‌تری دارند.

مدت‌هاست که اعلام می‌شود خوردن سیر برای سلامت قلب انسان‌ها مفید است. مطالعات قبلی هم نشان داده بود خوردن مکمل‌های حاوی سیر می‌تواند به کاهش کلسترول و فشار خون در بیمارانی منجر شود که به درمان‌های دارویی پاسخ نداده بودند.

در آخرین مطالعات، محققان دانشگاه آدلاید در استرالیا تاثیر خوردن کپسول‌های مکمل‌ سیر را روی تعدادی از بیماران به مدت 12 هفته بررسی کردند. آن‌ها متوجه شدند افرادی که این مکمل‌ها را مصرف کنند فشار خون پایین‌تری نسبت به دیگران دارند.

کارین رد که در این مطالعات شرکت داشت گفت: افرادی که فشار خون بالای آن‌ها درمان نشده است می‌توانند خوردن مکمل‌های سیر را امتحان کنند. استفاده از سیر در کنار درمان‌های دارویی نیز می‌تواند تاثیر خوبی روی افراد مبتلا داشته باشد.

البته تعدادی دیگر از کارشناسان معتقدند استفاده از سیر فقط باید زمانی آغاز شود که یک بیمار از درمان‌های دارویی نتیجه‌ای به دست نیاورده است، چرا که سیر می‌تواند باعث رقیق‌تر شدن خون شده و با برخی از داروها واکنش دهد و به این ترتیب عوارض ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد.

الن میسون از فنداسیون قلب انگلستان در این باره گفت: استفاده از سیر برای درمان بیماری‌های به هزاران سال پیش باز می‌گردد. امروزه نیز آخرین تحقیقات علمی نشان می‌دهد سیر می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.