وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وزیر دادگستری : خبر کشف لباس قاچاق از منزل وزیر دروغ است

وزیر دادگستری : خبر کشف لباس قاچاق از منزل وزیر دروغ است

وزیر دادگستری : خبر کشف لباس قاچاق از منزل وزیر دروغ است

 

به گزارش ایران ناز پس از اینکه برخی رسانه ها پا از دایره شرافت بیرون گذاشتند و عجولانه و بی اخلاقانه و عوام فریبانه تیتری ناصحیح را زدند وزیر دادگستری حقیقت را افشا کرد.دو روز پس از خبرسازی مجعول درباره “کشف محموله مظنون به قاچاق از منزل یک وزیر دولت”؛ وزیر دادگستری با شرح کامل ماجرا تاکید کرد که اصلا کالای قاچاقی در کار نبوده است.

 

اوایل هفته جاری خبری با این عنوان منتشر شد و محسنی‎اژه ای در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «اصل موضوع این بود که در اواخر هفته گذشته، سه شنبه شب یا چهارشنبه ناجا به حوزه قضایی لواسانات گزارش می دهد در فلان ویلا قاچاق کالا ردوبدل می شود. محموله هایی از قاچاق تحویل و بارگیری می شود. قاضی دستور می دهد ویلا را بازرسی کنند. در بازرسی به مقداری محموله پوشاک بر می خورند. دو نفر می رسند و می گویند این منزل فلان وزیر است و این پوشاک مال دختر وزیر است و با مجوز وارد شده. ادعای اولیه این بوده که واردات مجوز دارد و مال یک شرکتی است که آن دخترخانم مدیرعامل آن است و نمایندگی واردات پوشاک دارند. پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی رفته و ما دیگر مطلع نشدیم چه شد.»

 

اما امروز وزیر دادگستری با حضور در جمع خبرنگاران در حیاط هیات دولت، روند این ماجرا را تشریح کرد. به گفته وی، روز چهارم اردیبهشت ماه گزارشی به نیروی انتظامی لواسانات داده شد که البسه‎ای مشکوک به قاچاق وارد خانه‏ای شده است.

 

نیروی انتظامی از دادستانی اجازه بازرسی گرفته و وارد پارکینگ خانه مذکور شده و البسه را بازدید می‎کند. صاحب کالا هم مورد سوال قرار می گیرد و می گوید که این اجناس خارجی به شکل قانونی و با پرداخت عوارض وارد کشور شده است.

 

وی با اشاره به تعطیلی روز پنجم اردیبهشت همزمان با مبعث پیامبر، ادامه داد: روز ششم اردیبهشت گزارش این بازدید و سوال از صاحب کالا به مقام قضایی داده می‌شود. مقام قضایی ذیل این گزارش پاراف می کند که با توجه به توضیح صاحب کالا و اینکه گفته است عوارض گمرکی پرداخت شده، بدون اعلام رای، نفیا یا اثباتا موضوع به سازمان تعزیرات ارجاع شود.

 

پورمحمدی افزود: اما روز شنبه ٩ اردیبهشت در ساعت ١٩:٢٧ خبری با عنوان “کشف محموله مشکوک به قاچاق در منزل یکی از وزرا” روی خروجی یکی از سایت‎ها قرار گرفت. روز دهم اردیبهشت نیز در نشست سخنگوی قوه قضاییه این موضوع سوال می شود و او تایید می کند که چنین موضوع مشکوک به قاچاقی به سازمان تعزیرات ارائه شده است. این در حالی است که هیچ پرونده ای به وزارت دادگستری ارائه نشده بود. مضاف بر اینکه نیروی انتظامی هم گزارشش را روز ١١ اردیبهشت به سازمان تعزیرات ارائه داد!

 

وزیر دادگستری در ادامه گفت: اینکه سخنگوی قوه قضاییه یک روز زودتر مصاحبه کرده و این اتهام را متوجه وزرا و فرزندانشان می کند؛ اقدامی خلاف مشی و روال جاری است و در شان ما نیست.

 

پورمحمدی با بیان اینکه پس از آن محل مذکور با حضور مدیرکل تعزیرات، فرمانده نیروی انتظامی منطقه و معاون گمرک بررسی شد، خاطرنشان کرد: صاحب کالا اعلام کرد که نمایندگی یک شرکت خارجی را داشته و مغازه اش در حال حاضر تعطیل شده است. از این رو موقتا تا ایجاد جای دیگر، البسه را در این محل نگه داشته است.

 

به گفته وی، از گمرک هم سوال شد و این نهاد روز گذشته رسما پاسخ داد که ارزش کل محموله وارداتی ٢٣٢ میلیون تومان بوده و ١٥٠ میلیون عوارض گمرک نیز پرداخت و ترخیص شده است. مقداری از این کالا فروش رفته و ارزش کالای باقی مانده در محل نیز حدود ١٠٩ میلیون تومان است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: قاضی موضوع را بررسی کرده و نهایتا حکم به رفع پیگرد و آزادی کالا داده است.

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره