وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ارتباط داروی دیابت با بروز سرطان مثانه

ارتباط داروی دیابت با بروز سرطان مثانه
یك بازبینی گسترده روی گزارشات رسمی درباره واكنش‌های نامطلوب دارویی نشان داده است كسانی كه از نوعی داروی دیابت موسوم به «Actos» استفاده می‌كنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان مثانه قرار دارند.

این بازبینی آماری نشان داد كه بین سالهای 2004 تا 2009 میلادی، بیش از نیم میلیون مورد واكنش شدید دارویی در بین افرادی گزارش شد كه از داروهای دیابت استفاده می‌كردند و این اطلاعات به پایگاه داده‌های سازمان رسمی غذا و داروی آمریكا افزوده شد.

از بین افرادی كه دچار این واكنش‌های شدید شده بودند، 138 مورد ابتلا به سرطان مثانه مشاهده شده كه تمام بیماران مبتلا به این سرطان حداقل از یكی از 15 داروی مختلف دیابت استفاده كرده بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر الیزابت پولوزی از كارشناسان دانشگاه بولوگنا در ایتالیا در این باره اظهار داشت: از این بازبینی‌ها معلوم شد بیش از یك پنجم از بیمارانی كه به سرطان مثانه مبتلا شده بودند از داروی Actos استفاده كرده بودند كه در مقابل عوارض سایر داروهای دیابت، خطر قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

دكتر پولوزی در ادامه تاكید كرد: البته ما هنوز نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم كه مصرف این دارو به طور مستقیم سبب بروز سرطان مثانه می‌شود به همین خاطر برای دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر انجام آزمایشات بیشتر روی این دارو و عوارض آن مورد نیاز است.
بنابراین گزارش، داروی Actos در واقع هم ردیف داروی دیگری به نام Avandia تولید شركت دارویی گلاسكو اسمیت كلین است كه مصرف این دارو هم با بروز مشكلات قلبی رابطه دارد.
طبق آمار انستیتو ملی سرطان در آمریكا، در سال 2010 میلیادی حدود 70 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان مثانه در این كشور گزارش شده است و 15 هزار نفر نیز بر اثر این سرطان جان خود را از دست داده‌اند.