وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پرداخت 30 دلار برای یك شب اقامت در یک زندان !!!

پرداخت 30 دلار برای یك شب اقامت در یک زندان !!!
مسئولان زندان از هر یك از كسانی كه مایل بودند داوطلب به پشت میله های زندان بروند وشب آخر هفته رادر آن بگذارند،30دلار گرفتند.
آن ها این كار رابرای تست كردن شرایط زندان قبل از افتتاح رسمی آن درآینده، انجام دادند.
افراد زیادی از ایالت های مختلف، از جمله چند وكیل،زوج هایی كه سالگرد ازدواج خود راجشن گرفتند و…، شب را در زندان گذراندند.
كلانتر شهر می گوید: این افراد تجربه زندانی بودن را بدون این كه مرتكب جرمی شوند، به دست می آورند. آن ها شب را در زندان می گذرانند و به این درك می رسند كه هیچوقت نمی خواهند چنین تجربه ای در عالم واقعیت داشته باشند.
 
پرداخت 30 دلار برای یك شب اقامت در یک زندان !!!

زندانبانان تلاش كردند تجربه كاملی از زندانی شدن را به داوطلبان منتقل كنند. به آنان گفته شد كه جواهرات ،موبایل وسایر وسایل شخصی خود را تحویل دهند. مشخصاتشان ثبت شد واز آن ها همانند زندانیان واقعی عكس گرفتند.
یك خبرنگار كه شب را در زندان گذرانده بود، می گفت: درب سلول ها باز بود ولی در های بیرون بسته بود و احساس در زندان وحبس بودن به وضوح در افراد دیده می شد. هر چند زندانی واقعی نبودیم ولی احساس این كه درها به رویمان بسته است بر ما غالب بود.
دو حس غالب دیگر ،كسل كنندگی محیط و محدودیت انتخاب بود. نمونه این محدودیت امكان تماشای فقط یك كانال تلویزیون برای همه بود كه آن را هم در صورت صحبت كردن هر یك از افراد خاموش می كردند.
تختخواب ما فتری وبازیراندازی بسیار نازك بود. بالا ی هر تخت لامپ 40 واتی روشن بود تا نگهبانان بتواند به راحتی داخل سلول ها را ببینند.
شام هم شامل كمی نان خشك، تكه های كوچك گوشت و كیك بود. یكی از داوطلبان می گفت: من هرگز برای چنین غذایی در رستوران پول نمی دهم ولی خوردن آن برای یك شب كه آدم را نمی كشد.
جوایزی هم برای داوطلبان در نظر گرفته شده بود. به هر داوطلب عكس های گرفته شده از او به همراه یك تی شرت به عنوان یادگاری از شبی اقامت در زندان، داده شد.30 دلار دریافتی از آنان نیز صرف امور خاص زندان شد.
زندانبانان نیز از این آزمایش چیز هایی آموختند و به ایرادات زندان نظیر گیر كردن بعضی از درها هنگام باز و بسته شدن پی بردند.
در آن شب اگر زندانیان خوب نخوابیدند كلانتر هم همین وضعیت را داشت. چون او هم مجبور بودتمام شب را در زندان بخوابد. می گوید: تجربه خسته كننده ولی آموزنده ای بود.