وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پایه گذاران ساخت هواپیما

پایه گذاران ساخت هواپیما
 

در ماه جون سال 1921 هواپیمای Cloudster در میدان پروازی مارچ در كالیفرنیا آماده برای پرواز بود. این پرواز قرار بود تا میدان كارتیز در نیویورك انجام گیرد اما اشكالی كه در موتور هواپیما ایجاد شد در حین پرواز، موجب شد تا هواپیما در فرودگاه تگزاس یك فرود اضطراری داشته باشد. پس از رفع اشكال موتور، هواپیما به میدان مارچ بازگشت تا یك موتور نو و بی عیب روی آن نصب گردد. پس از آن داگلاس قرارداد ساخت یك موشك انداز دریایی (هواپیمایی كه بمب افكن دریایی باشد) را بسته بود. این كار با ساخت هواپیمای DT-1 انجام شد. اما مدل كامل شده آن كه DT-2 مدل جدید و به نوعی تكامل یافته آن پس از آن عرضه شد. پس از عدم موفقیت داگلاس در انجام پرواز با Cloudster، دیوید داویز سهم خود از شركت را فروخت و تجارت را ترك كرد.

 در جولای 1921 دونالد ویلز داگلاس كمپانی داگلاس را ثبت كرد. در تابستان 1922 یك استودیو كهنه و قدیمی فیلم را در بلوار ویلشر در نزدیكی سانتا مونیكا در كالیفرنیا اجاره كرد. او در آنجا شروع كرد به ساخت هواپیمای Douglas World Cruiser كه در واقع مدلی تكامل یافته از DT-2 بود. دو فروند از آن بالاخره دنیا را در 27553 مایل كه بیش از 371 ساعت پرواز بود دور زدند.كه این اولین شعار كمپانی را همراه داشت و آن شعار این بود:اولین دور زن زمین.

اولین چهار فروند از این نوع هواپیما به نامهای سیاتل، بوستون، شیكاگو و نیو اورلین نام گذاری شدند. نیو اورلین و شیكاگو سفر 6 ماه و 6 روزه را ترتیب داند. سیاتل پس از اینكه به سمت آلاسكا پرواز كرد و در آنجا برای تعمیر و رسیدگی ماندگار شد، پس از پرواز در منطقه كوهستانی نتوانست كه اوج بگیرد و ارتفاعات را رد كند و هواپیما در هم شكست و سقوط كرد. هواپیمای بوستون یك فرود اجباری در آتلانتیك(اقیانوس اطلس)داشت اما در آخرین دور پروازی كه به دور دنیا داشت، پانزدهمین هواپیمای سفارش داده شده ارتش جایگزین آن شد و نام آن به بستون 2 تغییر پیدا كرد.

در آخر باید گفت كه Douglas World Cruiser  هواپیماای است كه قابلیت نشست و برخاست روی آب را داشته و ارابه‌های فرود آن در واقع اسكی مانند بودند.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز