وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درخواست طلاق عروس خانم هشت ساله عربستانی!

درخواست طلاق عروس خانم هشت ساله عربستانی!
دادگاهی در عربستان سعودی از صدور حکم طلاق برای یک دختربچه 8 ساله که از سوی پدرش به عقد مردی 58 ساله درآورده شده بود، خودداری کرد. به گزارش ایران ناز عبدالله جتیلی وکیل مدافع این پرونده، روز یکشنبه ضمن اعلام این مطلب گفت: «دادگاه نرسیدن این دختربچه به سن قانونی را علت خودداری از صدور این حکم اعلام کرده است».

این وکیل که در تماسی تلفنی از شهر «عنیزه» محل برگزاری جلسه دادگاه در 220 کیلومتری شمال ریاض سخن می گفت خاطرنشان کرد «قاضی دادگاه ضمن خودداری از صدور حکم برای پرونده شکایت مادر این دختر اعلام کرده است وی حق شکایت‌کردن درباره این موضوع را نداشته و خود دختر پس از رسیدن به سن قانونی باید به دادگاه شکایت کند».

جتیلی افزود این دختربچه که زودی به کلاس چهارم ابتدایی می‌رود حتی نمی‌داند که به ازدواج کسی درآمده است. مادر این دختربچه بلافاصله پس از امضای سند ازدواج توسط پدر با ارائه شکایت به دادگاه درخواست طلاق کرد.

بستگان این خانواده که نمی خواستند نامشان فاش شود با اشاره به این که پدر دختر خواسته است وی پس از رسیدن به سن 18 سالگی به خانه بخت برود گفته‌اند این دختربچه همچنان با مادرش زندگی می‌کند و هنوز برای زندگی زناشویی به خانه شوهر 58 ساله فرستاده نشده است.

همین منابع افزودند پدر دختر که به نظر می‌رسد مشکلات مالی داشته و در دادگاه خود را به خواستار ازدواج دخترش اعلام کرده است 30 هزار راله سعودی (معادل 8 هزار دلار) برای تهیه جهیزیه از مرد 58 ساله پول دریافت کرده است. چند ماه پیش پدر بی‌کار یك دختر 8 ساله یمنی نیز او را مجبور به ازدواج با مردی 28 ساله كرده بود که خوشبختانه حکم طلاق برای او صادر شد.