وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گرگ در استان همدان كودك سه ساله را خورد

گرگ در استان همدان كودك سه ساله را خورد
مدیر كل محیط زیست استان همدان از حمله گرگ به كودك 3 ساله خبر داد و گفت: در حال حاضر محیط زیست استان همدان برای پیدا كردن گرگ‌ها در این منطقه در حال آماده باش هستند.

قربانعلی محمد‌پور در گفت‌وگو‌ با خبرنگار اجتماعی فارس با اعلام این خبر، گفت: از تاریخ 9/4/88 در استان همدان شهرستان بهار در مناطق مختلف شاهد حمله گرك به افراد محلی هستیم. از كودك 2 ساله تا فرد 60 ساله مورد حمله گر‌گ‌ها قرار گرفته‌اند.
وی گفت: در تاریخ 17/6/88 كودك 3 ساله‌ای به نام زینب یعقوبی در شهرستان بهار مجدداً‌ مورد حمله یك قلاده گرگ قرار گرفت.
مدیر كل محیط زیست استان همدان ادامه داد: زمانی كه مادر این كودك در اراضی كشاورزی پشت منزل خود مشغول كار بود، كودك 3 ساله‌اش به همراه برادر 9 ساله‌اش مشغول بازی بودند كه متوجه حضور گرگ ‌شدند.
وی گفت: پسر 9 ساله به گمان این‌كه سگ به آنها در حال نزدیك شدن است به مادرش اطلاع داد تا برای دور كردن سگ اقدام كند. زمانی كه مادر اقدام كرد متوجه شد كه گرگ كودكش را به دهان گرفته و فرار كرده است.
محمد‌پور گفت: با صدای فریادهای مادر مردم محلی به كمك می‌روند، اما گرگ بیرون از اراضی كودك را از ناحیه گلو خفه و شكم كودك را پاره می‌كند و او را می‌خورد.
وی با ابراز تأسف از اتفاق رخ داده، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر و حمله گرگ‌ها به مردم مناطق مختلف در استان همدان، تیم‌های محیط زیست به همراه نیروی بسیج شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی و برای جلوگیری از حضور گرگ‌ها هستند.
مدیر محیط زیست استان همدان تصریح كرد: تیم‌هایی از میرشكاران محلی، میرشكاران شهرداری، محیط زیست و گارد حفاظت محیط زیست استان همدان تشكیل شده و با بیش از 100 نفر نیرو منطقه را برای گرگ‌ها نا امن كرده واقدام به راه‌اندازی تله‌گرگ یا تله- قفس برای شكار گونه گرگ در اراضی كشاورزی كرده‌اند.
محمد‌پور گفت: این گونه گرگ به نام علمی canis lupus یكی از گونه‌های سگ‌سانان است كه به علت خاصی شرایط زندگی، نحوه زیست و تغذیه همواره مورد توجه است و در ایران فقط همین گونه وجود دارد.
وی درباره علت نزدیك‌شدن گرگ‌ها به مناطق مسكونی گفت: خشكسالی‌‌های پی‌درپی، كمبود طعمه‌های طبیعی، خشك شدن منابع آبی در زیستگاه‌ها مانند تالاب‌ها و بركه‌ها، امكان تغذیه در كنار مرغداری‌ها، عدم دفن صحیح زباله و تخریب زیستگاه‌های طبیعی مانند كشت اراضی تا دامنه كوه‌ها از جمله عواملی است كه باعث شده تا گرگ‌ها به مناطق مسكونی نزدیك شوند.
محمد‌پور با هشدار به مردم استان همدان به ویژه مناطقی كه سابقه بروز چنین حوادثی در آنها وجود دارد، گفت: خانواده‌ها و كشاورزان باید به شدت مراقب كودكان و فرزندان خود باشند، حتی در زمان تفریح نیز باید از كودكان خود به شدت حفاظت كنند.
مدیر كل محیط زیست استان همدان با رد شایعه رهاسازی گرگ‌ها توسط محیط زیست گفت: هر گونه رهاسازی و نگهداری گونه گرگ در استان همدان و سایر استان‌های كشور را به شدت تكذیب می‌كنم، محیط زیست همواره در زمینه دفع و دور كردن حیوانان وحشی از مناطق مسكونی اقدامات موثری را انجام داده است.
وی در ادامه از كشاورزان و مردم محلی خواست تا نسبت به دفع صحیح زباله‌ها اقدام كنند و زمینه را برای نزدیكی گرگ‌ها به مناطق مسكونی فراهم نكنند.