وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ركوردشكنی «سه احمق» فیلم جدید عامرخان در هند

ركوردشكنی «سه احمق» فیلم جدید عامرخان در هند
به گزارش همشهری آن لاین، این كمدی جوان‌پسند كه در هفته آخر سال 2009 میلادی به روی پرده سیمناهای هند رفت، در سه روز اول نمایش خود فروش بسیار بالایی كرد. به گفته تحلیلگران اقتصادی سینما فروش 50 كروری (500 میلیون روپیه) فیلم از یك‌سو تحلیلگران اقتصادی سینما را شوكه كرده است و از سوی دیگر به «سه احمق» لقب بهترین فیلم سینمای هند در ارتباط با فروش افتتاحیه كل تاریخ سینمای این كشور آسیایی را داده است. ركورددار قبلی در این رابطه «گاجینی» فیلم دیگر عامرخان بوده كه سال قبل در همین ایام، با یك افتتاحیه 40 كروری نمایش خود را آغاز كرد.
«سه احمق» در شرایطی بهترین افتتاحیه تاریخ سینمای هند را به خود اختصاص می‌دهد كه 3 فیلم موفق سال 2009 سینمای این كشور «لاو آج‌كال»، «عجب قصه عشق پرغضبی» و «كامبكت عشق» نمایش عمومی خود را با افتتاحیه‌های 28، 26 و 24 كروری شروع كردند. فیلم جدید عامرخان در بیش از 1500 سالن سینما و مولتی پلكس هند اكران عمومی شده است و همزمان با آن در تعدادی از كشورهای بزرگ جهان هم به‌روی پرده رفته است.
استقبال تماشاگران خارجی هم از فیلم خیلی خوب بوده است. تماشاگران هندی در شرایطی استقبال بالای 50 كروری را از «سه احمق» كردند كه «آواتار» جیمز كامرون هم در سینماهای این كشور روی پرده است، ولی اثر علمی‌تخیلی و فانتزی خالق تایتانیك نتوانست در جدول گیشه نمایش سینماهای هند با این محصول هندی رقابت كند.
سه احمق یك كمدی جوان‌پسند است كه براساس قصه كتاب انگلیسی و پرفروش چتان باگات ساخته شده است. باتوجه به اینكه این فیلم طی هفته آینده به نمایش موفقیت‌آمیز خود ادامه می‌دهد، تحلیلگران سینمایی از حالا آن‌را به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال 2009 سینمای هند معرفی می‌كنند. سال قبل نیز گاجینی در آخرین هفته سال میلادی اكران عمومی شد و در عرض یك هفته نمایش، چنان فروش بالایی كرد كه عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود كرد.
عامرخان در شرایطی با فیلم خود صدرنشین جدول فروش گیشه نمایش سال 2009 سینماهای هند می‌شود كه رقیب سرسخت او شاهرخ‌خان در این سال میلادی هیچ فیلمی روی پرده سینماها نداشت.
شاهرخ‌خان فقط در فیلم «پیلو» كه خود تهیه‌كننده‌اش بود، به‌عنوان بازیگر مهمان، در نقش مكمل ظاهر شد و فیلمی به‌عنوان بازیگر اصلی روانه اكران عمومی نكرد.