وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چهار بار قصاص ،حکمی برای قاتل بی‌رحم

چهار بار قصاص ،حکمی برای قاتل بی‌رحم
جام‌جم:حوالی ظهر 21 اردیبهشت امسال ساكنان یكی از محله‌های شهرك میان‌رود شیراز با شنیدن صدای رگبار گلوله از منزل یكی از همسایه‌ها، موضوع را به مركز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش كردند.

به دنبال این تماس، ماموران پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی شیراز عازم محل حادثه شدند.

ماموران با ورود به خانه با جسد مردی 70 ساله، زنی 30 ساله، یك نوجوان 14 ساله و كودك چهار ساله‌ای روبه‌رو شدند كه با شلیك گلوله جان باخته بودند و دو نفر دیگر از ساكنان خانه نیز بشدت مجروح شده بودند.

با انتقال مجروحان حادثه به بیمارستان، در تحقیقات اولیه معلوم شد عامل این قتل‌عام خانوادگی، مرد 40 ساله‌ای به نام شهرزاد بوده كه پس از تیراندازی به سوی اعضای خانواده‌اش، متواری شده است.

با دستور قضایی پرونده برای پیگیری و تحقیقات در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. با شروع تحقیقات معلوم شد شهرزاد (متهم)‌ از یك سال پیش با پدر و برادرش بر سر تقسیم ارثیه درگیری و اختلاف داشته، به طوری كه سال گذشته نیز پس از مشاجره لفظی با پدر 70 ساله‌اش او را با چاقو زخمی كرده است.

با جمع‌بندی اطلاعات سرانجام مخفیگاه متهم در یكی از محله‌های شیراز شناسایی و او دستگیر و به پلیس‌‌ آگاهی منتقل شد.

متهم در تحقیقات مقدماتی ابتدا مدعی شد به دلیل مسائل ناموسی مرتكب جنایت شده است، اما با مشاهده دلایل و مدارك، زبان به اعتراف گشود و گفت: به خاطر نیاز مالی، از پدرم می‌خواستم ارثیه مرا در اختیارم قرار دهد، اما او حاضر به این كار نبود. من نیز تصمیم به قتل او و دیگر اعضای خانواده گرفته و با تهیه سلاح، آنها را به گلوله بستم.

به دنبال این اعترافات و بررسی سوابق متهم معلوم شد، وی دارای چهار سابقه كیفری در ارتباط با قاچاق كالا، موادمخدر و چاقوكشی است.

بنابر این گزارش، در حالی كه تحقیقات پلیس در ارتباط با پرونده ادامه داشت ،دو عضو دیگر خانواده متهم (مادر و برادرزاده هفت ساله)‌ وی نیز بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باختند.

پس از اعتراف متهم و بازسازی صحنه جنایت، پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به شعبه دوم دادگاه كیفری استان فارس ارسال شد.

روز گذشته و با آغاز محاكمه متهم، ابتدا نماینده دادستان در دادگاه كیفری، كیفرخواست او را قرائت و درخواست مجازات كرد.

پس از آن متهم در جایگاه دفاع قرار گرفت و عنوان كرد: به دلیل اختلاف خانوادگی با برادرم، تصمیم به قتل او و اعضای خانواده‌اش گرفتم به همین دلیل سلاحی را كه پیش از این از یكی از برادرانم خریده بودم، درون ساك گذاشته و وارد خانه پدرم شدم.

متهم اضافه كرد: پس از درگیری لفظی ابتدا پدر و مادرم را هدف گلوله قرار داده و سپس به خانواده برادرم شلیك كردم.

با اعتراف دوباره متهم و دفاعیات وكیل وی، اولیای دم با اعلام گذشت از خون پدر و مادرشان برای دیگر جنایت‌های متهم درخواست قصاص كردند.

پس از پایان محاكمه قضات كیفری در شعبه دو وارد شور شده و عامل جنایت‌های خانوادگی را به چهار بار قصاص محكوم كردند.

با صدور حكم و ابلاغ آن به متهم و وكیل مدافع وی، حكم صادره برای تایید به دیوان‌عالی كشور ارسال شده است.