وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دستگیری زن و شوهر زمین‌خوار

جام جم آنلاین: فروش اموال غیر با استفاده از اسناد و مدارك جعلی، شیوه‌ای است كه برخی مجرمان حرفه‌ای با استفاده از آن، كلاهبرداری‌های كلان می‌كنند كه شهروندان باید در این خصوص توجه و دقت كافی را داشته باشند.

سرهنگ احمدی، سرپرست پلیس آگاهی استان مركزی با اعلام این مطلب از دستگیری كلاهبرداران حرفه‌ای كه با استفاده از این شیوه مبالغ قابل توجهی را كلاهبرداری كرده بودند، خبر داد و گفت: چندی پیش كارآگاهان پلیس آگاهی در جریان یك پرونده بزرگ كلاهبرداری قرار گرفتند.

شاكی پرونده در گفتگو با كارآگاهان پلیس عنوان كرد منزلی را به ارزش 500 میلیون تومان خریده و نصف مبلغ مورد توافق را نیز به فروشنده پرداخته كه پس از مدتی متوجه شد نامبرده كلاهبردار بوده و با استفاده از سند جعلی، منزل فرد دیگری را به فروش رسانده است.

با دریافت این اطلاعات، كارآگاهان وارد عمل شدند و با تحقیقات گسترده و ردیابی فعالیت‌های كلاهبردار و افرادی كه به هر شكل با او در ارتباط بودند، متوجه شدند مجرم تحت تعقیب از كلاهبرداران حرفه‌ای و سابقه‌دار بوده و با شناسایی افرادی كه قصد خرید املاك داشتند، با معرفی خود به عنوان مالك و با نشان دادن اسناد جعلی افراد را فریب داده و منزل دیگران را به فروش می‌رساند.

با تعقیب متهم كه هویت واقعی‌اش برای كارآگاهان آشكار شده بود، جرم وی اثبات و متهم در عملیاتی غافلگیرانه به دام افتاد و در بازجویی‌ها به چندین فقره كلاهبرداری با این شیوه و با همدستی شوهرش و 2 نفر دیگر اعتراف كرد.

در ادامه كارآگاهان موفق شدند همدستان وی را نیز دستگیر كنند كه پس از تكمیل پرونده همگی با صدور قرار روانه زندان شدند.

سرهنگ احمدی در خاتمه عنوان كرد: متاسفانه در این پرونده شاكی كه قصد خرید منزل با قیمت كلانی را داشت، بدون تحقیقات كافی و شناسایی هویت واقعی متهم با او وارد معامله شد كه مسلما چنین سهل‌انگاری‌هایی دست كلاهبرداران را برای فعالیت‌های مجرمانه خود باز می‌گذارد.

شهروندان باید توجه داشته باشند قبل از این‌گونه معاملات ، حتما صلاحیت طرف مقابل و اسناد ارائه شده از سوی او را با استفاده از راهنمایی كارشناسان مورد تایید قرار دهند.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز