وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نجفی : میترا استاد از شوهر قبلیش طلاق نگرفته بود

نجفی : میترا استاد از شوهر قبلیش طلاق نگرفته بود

نجفی : میترا استاد از شوهر قبلیش طلاق نگرفته بود

 

به گزارش ایران ناز دادگاه محمد علی نجفی بار دیگر برگزار شد و در جلسه دادگاه شهردار سابق تهران در مورد همسرش میترا استاد حقایقی را افشا کرد که تکان دهنده بود !

 

نجفی مدعی شد میترا استاد به او دروغ گفته و از شوهر سابقش طلاق نگرفته بود . همچنین به رابطه با یک کارگردان اصرار داشت . محمد علی نجفی در جایگاه دفاع از خود در پرونده قتل میترا استاد ادعا کرد که او در ازدواج مرا فریب داده و روزهای اول آشنایی فکر می کردم مطلقه است

 

ادعای محمدعلی نجفی: میترا استاد مرا در ازدواج فریب داد

 

محمد علی نجفی صبح دیروز- یکشنبه – 14 اردیبهشت ماه در سومین جلسه رسیدگی به پرونده اش در شعبه 10 کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ افشاگری جدیدی را در خصوص ازدواجش با میترا استاد مطرح کرد.

 

نجفی : میترا استاد از شوهر قبلیش طلاق نگرفته بود

 

قاضی متین راسخ در خصوص اینکه آیا با تهدید یا با تمایل با میترا استاد عقد کردی از محمد علی نجفی توضیحاتی را خواست.

 

محمد علی نجفی در خصوص این سوال به قاضی متین راسخ گفت: میترا استاد روزهای اول عنوان کرده بود که مطلقه است اما بعد متوجه شدم که با همسرش در یک خانه زندگی می کند که متعجب شدم اما او یک صورتجلسه خانوادگی را برای من آورد که در آن نوشته شده بود این خانم مسلمان شده و چون شوهرش مسلمان نیست عقد قبلی او باطل است.

 

دلیل زندگی مشترک میترا استاد با شوهر سابقش

 

محمد علی نجفی ادامه داد: بعد در مورد اینکه چرا با همسرش زندگی می کند از او پرسیدم که میترا استاد عنوان کرد که چون مهیار به مدرسه می رفت، پسرش تهدید کرده بوده اگر پدر و مادرش از هم جدا زندگی کنند باعث بی آبرویی او شده و دست به خودکشی می زند .

 

طلاق ثبت نشده میترا استاد

 

نجفی افزود: میترا در خصوص ثبت نکردن طلاقشان نیز عنوان کرد همسرم می گفت چون من زن جوانی هستم هرجا برای کار بروم اگر شناسنامه ام را ببینند و متوجه طلاقش شوند به او چشم دارند و بعد از آن نیز میترا تاکید می کرد که شوهرش در خانواده شان رسم است که اگر کسی زن بگیرد و طلاق بگیرد باعث سرشکستگی خانواده او می شود به همین خاطر طلاقش را علنی نکرده بودند.

 

برخورد قاضی دادگاه با نجفی

 

قاضی متین راسخ وقتی این اظهارات جدید را شنید عنوان کرد که ما مسلمان هستیم و خانواده میترا استاد نسبت به قصاص رضایت داده اند و نهایتا مجازات تعزیری برای شما مانده و به خاطر این مجازات حقایق را کتمان نکنید.

 

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: ختم رسیدگی به پرونده موکل بنده امروز اعلام شد و پولی که به خانواده استاد پرداخت شده مهریه او بوده است

 

وکیل نجفی: پول پرداختی به خانواده استاد، مهریه بود

 

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی با اشاره به دادگاه امروز موکل خود اظهار کرد: برخلاف نظر دیوان عالی کشور، دادگاه امروز به موضوع قتل شبه عمد ورود پیدا نکرد و توجهی به مطالب دیوان عالی کشور نداشت.

 

وی افزود: توقع ما این بود که دادگاه براساس نگاه دیوان عالی کشور وارد پرونده شود، اما بر خلاف این موضوع ختم رسیدگی به پرونده اعلام شد و مهلت ۳ روزه‌ای به ما دادند تا در مقام آخرین دفاع لایحه خود را به دادگاه ارائه دهیم.

 

گودرزی با اشاره به صحبت‌های نماینده دادستان مبنی بر اعطای مبلغ زیادی پول به خانواده مقتول گفت: در شرع اسلام و پرونده‌های قتل و قصاص رضایت توصیه شده است که اگر چه مقدار پول داده شده مهم نیست، اما در تمام پرونده‌ها پولی به عنوان صلح و سازش به طرف مقابل پرداخته می‌شود.

 

وکیل نجفی تصریح کرد: همان‌طور که موکل بنده گفت: این پولی بوده که به عنوان مهریه در چارچوب صلح پرداخت شد البته نجفی موظف بود که مهریه را به ورثه پرداخت کند علاوه بر آن مرحومه فرزندی دارد که باید هزینه زندگی او تامین شود.

 

وی ادامه داد: اینکه نماینده دادستان گفت که با پولی که به خانواده استاد داده شده می‌توان چندین زندانی را آزاد کرد حرف عجیبی است، زیرا رضایت گرفتن در همه جا وجود دارد و اصلاً نباید بگوییم چرا صلح و سازش انجام شده است.

 

گودرزی درباره یکی دیگر از محورهای صحبت نماینده دادستان در جلسه امروز اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که نماینده دادستان به آن اشاره داشت بحث تغییر دفاعیات وکیل نجفی بود که در این رابطه باید بگویم بنده از روز اول موضوع قتل شبه عمد را مطرح کردم و حتی همان زمانی که پرونده در شعبه ۹ توسط دیوان عالی کشور نقض شد هم صحبت من قتل غیر عمد بود و در جلسه دادگاه امروز هم بنده درباره قتل غیر عمد صحبت کردم و دفاعیاتم تغیری نکرد.

 

قاضی متین راسخ در خصوص اینکه آیا میترا استاد برگ برنده ای داشته که محمد علی نجفی مجبور شده به همه خواسته های متیرا استاد تن دهد از شهردار سابق تهران توضیحات دهد.

 

قاضی متین راسخ به محمد علی نجفی گفت: چه دلیلی دارد که همسر اولت پس از 40 سال زندگی مشترک حاضر به جدایی شود؟ یا در طول زمان صیغه بودن میترا استاد با توجه به گفته خود محمد علی نجفی برای وی چاقو کشیده ولی شهردار سابق تهران حرفی نزده و حتی محمد علی نجفی دست به خودکشی زده است و تنها موضوعی که می تواند مهم باشد که چه برگ برنده ای نزد میترا استاد بوده که محمد علی نجفی با همه این اتفاقات کنار آمده و در پایان دست به قتل زده است.

 

محمد علی نجفی گفت: هیچ برگ برنده ای نبود، او خانواده ام را تهدید به اسید پاشی کرده بود و هیچ فایلی برای پخش کردن در فضای مجازی نبود که بخواهم نسبت به آن واکنش نشان دهم.

 

تهدید به انتشار فایل صوتی نجفی در فضای مجازی

 

وی افزود: حتی چند بار با بزرگان خاندنش صحبت کردیم و تصمیم بر این شد که طلاق بگیریم اما میترا استاد قبول نمی کرد و نگران بودم اتفاقی بیفتاد.

 

نجفی در خصوص فایل صوتی گفت: فایل صوتی که میترا استاد از آن حرف می زد و تهدید می کرد صحبت های خصوصی بین خودمان بود که می خواست آبروی مرا به عنوان یک شخصیت سیاسی خراب کند اما آن فایل برای من مهم نبود و باز تاکید می کنم تهدید به اسیدپاشی به خانواده ام باعث شده بود کوتاه بیایم.

 

نجفی : میترا استاد از شوهر قبلیش طلاق نگرفته بود