وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حسین یاری ، پلیس می شود(سریال هوش سیاه)

مسعود آب‌پرور كارگردان این سریال به ایرنا گفت: ایده ساخت سریال هوش سیاه از 4 سال پیش با تولید فیلم قتل آنلاین آغاز شد. بعد از اكران این فیلم در سال 85 رئیس سیمافیلم ضمن تقدیر فیلم از این فیلم ابراز تمایل كرد سریالی با این مضمون تولید شود.

وی افزود: بعد از اكران قتل آنلاین در تابستان 85 تحقیقات ما درباره این سریال آغاز شد و 8 نفر پرونده‌های واحد تازه تاسیس شماره 13 اداره آگاهی تهران بزرگ را بررسی كردیم.

كارگردان هوش سیاه تصریح كرد: پرونده‌های بسیاری انتخاب شد اما با توجه به خطوط قرمز موجود، تعدادی از این قصه‌ها انتخاب و بعد از بازنویسی و تغییر در درام‌های آن خط قصه سریال مشخص شد و اینگونه بود كه به تعدادی قصه رسیدیم كه آرش قادری آن را بازنویسی كرد.

آب‌پرور در ادامه با اشاره به جلوه‌های ویژه‌ای كه در این سریال به كار رفته است،گفت: جلوه‌های ویژه استفاده شده در این سریال آن چیزی نیست كه همه تصور می‌كنند. ما برای باورپذیرتر شدن قصه‌ها و مباحث مطرح شده در این سریال از جلوه‌های رایانه‌ای استفاده كردیم. به طور مثال برای برقرار كردن ارتباط مخاطب با سریال، باید چت كردن دو نفر یا هك كردن یك سایت یا حساب مالی را به وضوح نشان می‌دادیم. این در حالی بود كه باید از هرگونه بدآموزی دوری و همه فاكتورهای مورد نظر را رعایت می‌كردیم.

وی یادآور شد: ما از این رو از جلوه‌های رایانه‌ای  استفاده كردیم تا در فضای مجازی، ارتباط مخاطبان و بخصوص جوانان را با بدنه كار برقرار كنیم تا آنچه را كه بیننده می‌بیند باور كند.

كارگردان قتل آنلاین در ادامه با اشاره به بازی حسین یاری در این سریال گفت:یاری در نقش‌های متفاوتی بازی كرده اما تاكنون در نقش پلیس بازی نكرده است.

به شما اطمینان می‌دهم یكی از بهترین پلیس‌های ایران را در این كار مشاهده خواهید كرد. حداقل مطمئن باشید نوع بازی‌ها و فضای استاندارد به تناسب ژانر متفاوت است. هر ژانر سینمایی قواعد خاص خود را دارد و یك‌سری مسائل را به شما تحمیل می‌كند. این ژانر نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ از این‌رو در این سریال نیز مسائل متفاوتی در گزینش بازیگران وجود داشته است. آب پرور در ادامه عنوان كرد: در سریال‌هایی از قبیل یوسف پیامبر (ع) كه قرآنی هستند همه برای درك موضوعات مطرح شده از مسن‌ترین مطلع‌ترین‌ها و متدین‌ترین فرد خانواده سوال می‌كنند و او راهنمای دیگران می‌شود اما در این سریال قطب و قبله ما در خانواده جوانان هستند كه این اتفاق ویژه این سریال است.

كارگردان سریال هوش سیاه خاطرنشان كرد: رسانه ملی یك نهاد تولیدی بزرگ فرهنگی است كه برای ده‌ها میلیون فارسی زبان در روز برنامه تولید می‌كند. در كنار این تولید روزانه، این رسانه باید توجه كند دچار روزمرگی نشود. باید در این رسانه، تجربه‌های نوین آزموده شود كه همراه با تحقیق باشد.

خوشبختانه مدیران رسانه ملی حمایت ویژه‌ای را از طرح‌های نو انجام داده‌اند كه این جای امیدواری است.

این كارگردان سینما و تلویزیون تصریح كرد: حجم كار سنگین است اما تهیه‌كننده، كار را با مدیریت ویژه‌ای اداره می‌كند كه امیدوارم حاصل این تلاش‌ها نتیجه مطلوبی دربر داشته باشد.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز