وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اظهارات مدیر شبکه 3 درباره برنامه 90

مدیر شبکه سه سیما با تاکید بر اینکه برنامه 90 تعطیل نمی شود، بودجه راه‌اندازی شبکه ورزش را 100 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از روزی که این بودجه در اختیار تلویزیون قرار بگیرد مسلماً کار راه اندازی شبکه با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، با گسترده شدن فعالیت های ورزشی و راه اندازی لیگ در اکثر رشته ها، نیاز به تعامل فدراسیون ها با صدا و سیما برای پوشش خبری وتصویری رویدادهای ورزشی بیش از پیش احساس می شود. در این راستا شبکه سوم سیما که با عنوان شبکه ورزش و جوانان راه اندازی شد، پس از 16 سال فعالیت پرمخاطب ترین شبکه ورزشی سازمان صدا و سیما است.

با این حال طی روزهای اخیر صحبت هایی در مورد ایجاد تغییرات در برخی برنامه های ورزشی از جمله برنامه پرمخاطب 90 مطرح شده است. به همین خاطر خبرنگار مهر با علی اصغرپورمحمدی مدیر این شبکه گفتگویی انجام داده است که می خوانید:

خبرگزاری مهر ـ گروه ورزش ـ شما پارسال وعده راه اندازی شبکه سه را دادید و اعلام شد به زودی این کار انجام می‌شود، تاکنون چه اقداماتی در این باره انجام شده است؟

ـ علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه: وعده راه‌اندازی شبکه ورزش را ندادم. من درخواست ایجاد شبکه ورزش را به رئیس سازمان صدا و سیما دادم. ما برای تقویت ورزش ایران نیازمند یک شبکه ورزش هستیم. روزی نیاز به شبکه ورزش احساس نمی شد، ولی الان این طور نیست. برای افزایش اعتبار بین‌المللی در سطح جهان و منطقه هم نیاز به شبکه مستقل ورزشی لازم است.

اما بودجه راه‌اندازی شبکه ورزش 100 میلیادرد تومان است که تقریباً بیش از 70 میلیارد تومان آن به تجهیزات فنی باید اختصاص پیدا کند. باید روزی این بودجه فراهم شود تا شبکه ورزش راه اندازی شود و هر چه زودتر این اقدام عملی شود به نفع کشور است، خصوصاً به نفع ورزش.

* فکر می‌کنید امسال اعتبار شبکه ورزش تامین می‌شود؟

ـ از روزی که بودجه در اختیار تلویزیون قرار بگیرد، مسلماً کار راه اندازی شبکه با جدیت پیگیری می شود. البته نصب تجهیزات و پیش تولید زمان می‌برد. این اعتبار را مجلس شورای اسلامی یا ریاست جمهوری می‌توانند بدهند.

* گفته می‌شود شما حامی اصلی برنامه 90 و عادل فردوسی پور هستید و در صورت رفتن شما این برنامه تضعیف یا تعطیل می‌شود؟

ـ نه، معتقد نیستم بعد از رفتن من این اتفاق می‌افتد. اصولاً کشور ما و سازمان ما وابسته به شخص نیست. من از همه برنامه‌سازانم تا جایی که کارشان قابل حمایت باشد، پشتیبانی می‌کنم. اگر انتقادات درست و بجا شود، قبول می‌کنیم. بهتر است تفاوت میان یک برنامه نقد و بررسی آن را با یک برنامه توصیفی را بیابیم.

* تا چه اندازه در مقابل فشارهایی که چند ماه گذشته به برنامه 90 آمد، کوتاه آمدید؟ و چه قدر مستقل عمل کردید؟

ـ تلویزیون عملکرد خوبی در مقابل انتقادات دارد و علاقمند است دوستانه مسائل را حل کند. هدف ما اعتلا و پیشرفت کشور و ورزش کشور است.

*آیا برای فصل آینده رقابت‌های لیگ تغییراتی در پخش برنامه‌هایی نظیر فوتبال برتر و برنامه 90 ایجاد می‌شود؟

ـ پخش این برنامه ادامه دارد. البته در کنار این برنامه‌ها روی چند طرح دیگر در حال مطالعه هستیم. پارسال قصد تهیه یک برنامه خاص را داشتیم، اما به دلیل مشکلات فنی نتوانستیم آن را انجام دهیم. شاید امسال این امر محقق شود. این طرح پوشش همه مسابقه‌ها در هنگام پخش است.

* پس در کلیت برنامه‌های ورزشی شبکه سه شاهد تغییراتی خواهیم بود؟

ـ ما به دنبال تغییرات هستیم. امیدوارم در این زمینه موفق شویم. قصد داریم برنامه‌‌ای درباره همه ورزش‌ها تهیه کنیم. متاسفانه یکی از مشکلات ما نبود جای خالی برای پخش چنین برنامه‌هایی است که امیدوارم با راه‌اندازی شبکه ورزش این مشکلات برطرف شود.

* وضعیت تعامل شبکه سه با فدراسیون‌های ورزشی برای پخش مسابقات ورزشی چگونه است؟

ـ با همه فدراسیون‌ها تعامل داریم و سعی می‌کنیم به اندازه توان و اختیارات به خواسته‌های آنها پاسخ مثبت دهیم و به آنها کمک کنیم.

* حق پخش تلویزیونی فوتبال به کجا کشید، چرا که اعلام شده هنوز بخشی از قراردادها را دریافت نکرده‌اند؟

ـ حق پخش به معاونت اداری ومالی سازمان و آقای تقدس نژاد معاون این بخش برمی‌گردد و به ما ارتباط ندارد، اما خبر دارم بخشی از قراردادهای حق پخش داده شده است.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز