وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مراقبتهاى لازم مخصوص دختران جوان

1- مراقبتهاى لازم دختران جوان

دختر جوان باید خود را از محیطها و موقعیتهاى تحریك آمیز دور نگه دارد و از گوش دادن به موزیكهاى محرك و دیدن فیلمهاى فاسد اجتناب ورزد.
2 ـ از پوشیدن لباسهاى تنگ و چسبنده , حتى در مقابل برادر و خویشان محرم خود هم , خوددارى كند.
3 ـ خود را از محیطى كه مورد نگاه نامحرم است , دور نگاه دارد.
لذا حضرت زهراى یكى از ویژگیهاى زن پارسا را این مى داند كه او مردها را نبیند و خود نیز مورد دید مردها قرار نگیرد.
4 ـ تـخـیـلات و تـفكرهاى خود را كنترل كند و بداند هر چه كه به ذهن و اندیشه اش مى گذرد, خـداونـد بـر آن آگـاه است و او در این زمینه مسوولیت دارد و باید تنها به آنچه كه عقل و قوانین شرعى تایید مى كنند و مجاز مى دانند, بیندیشد تا رستگار شود.
تـخـیـل و تصور درباره مسائل جنسى و شهوت انگیز منجر به تحریكهاى مداوم گردیده و نیروى حیات را از بین برده و انسان را از مسائل حقیقى وواقعى زندگى باز مى دارد.
5 ـ بیكارى منشا تمام انحرافها و فسادهاست , دختر جوان باید با یاد گرفتن آشپزى , زمینه موفقیت آینده خود را فراهم سازد.
6 ـ در جـلـسه هاى فرهنگى و مذهبى شركت نماید و سوالات و پرسشهایى كه برایش پیش مى آید مطرح كرده و پاسخ آنها را بیابد.
7- از عدم تعادل و بى قواره شدن بدن ناراحت نباشد, زیرا كه پس از دوران بلوغ وضعش به تدریج عادى و متناسب خواهد شد.
8 ـ بـا دوستان مومن و خوب رفت و آمد و مجالست داشته باشد,حتى المقدور سعى كند نمازها را در اول وقت به جا آورد.
اگر دوستدار سعادت آینده خود است باید مطلقا از همنشینى و رفت و آمد با دوستان بى بندوبار و منحرف (ولو از نزدیكان و خویشاوندان ) دورى گزیند.
9 ـ قـبـل از خـوابیدن حتما وضو بگیرد و در هنگامى كه به بستر مى رود سوره هاى قل اعوذ برب الـفـلـق و قل اعوذ برب الناس (معوذتین ) وآیه الكرسى را با توجه و حضور قلب بخواند و با ذكرخدا به خواب برود.
10 ـ حتى المقدور هفته اى یك بار روزه بگیرد.
ایـن عمل در تقرب او به خدا و افزایش ایمان , بسیار مفید بوده و در تقویت اراده اش نقش بسزایى دارد 11 ـ پـرخورى و تغذیه مداوم از مواد مقوى و گرم و محرك , علاوه بر اختلالهاى جسمى , همیشه مـقـدارى انـرژى و نـیـروى مازاد بر احتیاج , تولیدخواهد كرد كه این نیروى اضافى , محرك میل جنسى است .
افراط در پرخورى موجب حماقت و بروز خوى حیوانى در انسان است , لذا در تعالیم اسلامى توصیه شـده اسـت كـه مـسـتحب است سیرنشده ازسر سفره بر خیزیم و از پرخورى كه مكروه بوده و از طرفى حرص و طمع به غذا كه مذموم شمرده شده دورى جوییم .
12 ـ دختر جوان باید حریم محرم و نامحرم را حفظ بنماید و از توقف در محل خلوت با فرد نامحرم جـدا دورى گـزیـنـد, زیرا شیطان ونفس اماره قوى است , اگر شخص ثالثى نباشد, وسوسه هاى شیطانى بر عقل انسان , غلبه كرده و زمینه انحراف و گناه براى هردوطرف , فراهم خواهد شد.
13 ـ از شوخى و خنده با نامحرمان خوددارى كرده و در صحبت كردن با آنان مراعات جدى بودن كـلام را بـنماید و حالت و صدا را طورى نازك وظریف نكند كه موجب انحراف پسران جوان شود, چـنـانـكـه در قـرآن كـریـم مـى فـرماید: در گفتارتان نرمى نشان ندهید تا دلهاى بیمار بر شما طمع نورزند و سخن را درست ادا كنید.
14 ـ جـوان بـاید تمایلات و افكار خود را از توجه به روابط نامشروع به روابط صحیح و مشروع و به سوى ازدواج و زندگى آینده معطوف سازد وبداند كه دیر یا زود این ایام سپرى خواهد شدو او در آیـنـده اى نـه چـنـدان دور بـایـد بـه انـتـخـاب هـمـسـرى پاك بپردازد و در خود, آمادگیها و شایستگیهاى لازم را براى چنین زندگى سعادتمندانه كه بیش از هر چیز, نیاز به سلامتى جسمى و روانى دارد, فراهم سازد.
همواره و در هر حال با ذكر و یاد خدا انس و الفت داشته باشد, زیرا در قرآن آمده است : آگاه باشید كه تنها با یاد خدا قلبها آرامش مى یابد,
همچنین هركس از یاد خدا فاصله گیرد, زندگانى بر او سخت و دشوار خواهد گشت .
دخـتـران جـوان بـاید قدر جوانى و پاكى خود را بدانند, در حفظ ونگهدارى آن , نهایت مراقبت را بنمایند و از معرض هرگونه تحریكها و وسوسه هاى شهوانى خود را دور كنند و به هیچ وجه حاضر نشوند در محیطهاى آلوده و با افراد منحرف و بى بندوبار مجالست و ارتباط داشته باشند.
البته در این راه گاهى ممكن است خللى در تصمیم آنان پدید آید, ولى باید استقامت و پشتكار را از دست ندهند و با ایمانى كامل به یارى خدا امیدداشته باشند تا در حفظ این پاكى موفق بمانند و عفت و نجابت خود را حفظ كنند.


 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز