وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اسپاگتی با سبزیجات

اگر شما هم رژیم گیاهخواری دارید و همچنان به دنبال غذاهای جدیدی كه با سبزیجات فصل درست می‌شوند هستید، این هفته یك غذای خوشمزه ایتالیایی را به شما پیشنهاد می‌كنیم

 كه با انواع سبزی‌های بهاری پخته می‌شود. در این اسپاگتی به جای گوشت از مخلوط باقالاسبز، نخودفرنگی و لوبیا سبز استفاده شده است.

  مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:

– پاستای رشته‌ای (اسپاگتی)؛ 500 گرم
– باقالای ریز؛ 160 گرم یا یك پیمانه سرپر (از پوست دوم جدا شود)
– كره؛ 40 گرم
– كرفس؛ یك ساقه (خرد شود)
– نخود فرنگی؛ 160 گرم
– خامه؛ یك و یك‌چهارم پیمانه
– پنیر پارمسان؛ 50 گرم
– لوبیا سبز تازه؛ 100 گرم (پاك كرده و خرد شود)
– نمك و فلفل؛ به میزان لازم

  روش پخت:

1 – قابلمه‌ای را تا نیمه آب كرده، پس از اضافه كردن مقداری نمك و روغن مایع، روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا آب آن به جوش آید. سپس پاستا را در آب در حال جوش بریزید و مدت یك ربع حرارت دهید و پس از گذشت این مدت، پاستا را در سبدی آبكشی كنید.
2- در این فاصله، قابلمه دیگری حاوی آب روی اجاق‌گاز قرار دهید و صبر كنید تا آب بجوشد، سپس لوبیا سبز را در آب بریزید و بگذارید بپزد. در مراحل پایانی پخت، باقالا را نیز اضافه كنید و مدت 5 دقیقه دیگر حرارت دهید تا باقالا نیز بپزد. در ظرف دیگری نخودفرنگی را نیز آب‌پز كنید.
3 – كره را داخل تابه‌ای بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا آب شود، سپس كرفس خرد شده را در كره تفت دهید. پس از آن، نخود فرنگی را همراه با خامه اضافه كنید و 3 دقیقه حرارت دهید.
4 – حالا لوبیا سبز، باقالاسبز و پنیر را در مخلوط نخودفرنگی و كرفس بریزید و پس از اضافه كردن كمی نمك و فلفل، به مدت یك دقیقه حرارت دهید.
در پایان اسپاگتی یا همان پاستای رشته‌ای را در ظرف مورد نظر بریزید و سس سفید را همراه مخلوط سبزیجات روی آن بریزید و با قاشق كمی با هم مخلوط كنید.