وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آزاد شدن همجنس گرایی در هند!!!

آزاد شدن همجنس گرایی در هند!!!

 اساس حكم دادگاهی در دهلی، پایتخت هند، آمیزش بین همجنسگرایان در این كشور از این پس جرم محسوب نمی شود. به این ترتیب قانونی كه از 148 سال پیش وضع شده بود و بر اساس آن همجنسگرایی "گناهی غیر طبیعی" خوانده می شد، برچیده شد.

در گذشته همجنسگرایان مورد پیگرد قانونی قرار می گرفتند و در صورتیكه محكوم می شدند با مجازات ده سال زندان روبرو بودند.

بسیاری در هند روابط جنسی بین همجنسگرایان را عملی نامشروع می دانند اما گروه های فعال در زمینه حقوق بشر از سال ها پیش قانون ممنوعیت همجنسگرایی را نقض حقوق بشر می دانستند و خواهان تغییر آن بوده اند.

دادگاه عالی دهلی قانون ممنوعیت همجنسگرایی را تبعیض آمیز خواند و آن را ناقض اساسی ترین حقوق بشر دانست.

صدور حكم تازه دادگاه عالی در كشوری كه همجنسگرایان روزانه مورد تبعیض و پیگرد قانونی قرار می گیرند، عملی تاریخی محسوب می شود.

اما آنطور كه ساتوك بیزواس، خبرنگار بی بی سی در دهلی می گوید این حكم با مخالفت بسیاری مواجه خواهد شد.

در كشوری كه عمدتا فرهنگی محافظه كارانه دارد و حتی صحبت درباره روابط جنسی یك تابوی اجتماعی است، صدور حكم دادگاه باب گفتگو را در مورد مسائل جنسی بازتر می كند.

فعالان حقوق همجنسگرایان از حكم دادگاه استقبال كردند. آدیتیا باندوپادهی، وكیل و مدافع حقوق بشر به بی بی سی گفته است كه حكم دادگاه عالی باعث می شود تا بتوانیم بسیاری از حقوقی را كه از محروم بودیم مجددا پس بگیریم.

اما آشوك كاوی سردبیر تنها مجله ای كه به مسائل همجنسگرایان اختصاص دارد می گوید: "حال همجنسگرایان می توانند آزادانه در مورد مشكلات خود با پزشكان صحبت كنند. مبارزه با شیوع ایدز نیز آسان تر می شود اما هنوز لكه ننگی كه به همجنسگرایان نسبت می دهند ادامه خواهد یافت."

بسیاری از فعالان حقوق بشر اذعان می كنند كه تلاش برای احیای حقوق همجنسگرایان راهی طولانی و پر پیچ و خمی است. به گفته آنها در هند هنوز رفتارهای تبعیض آمیز شدیدی نسبت به همجنسگرایان وجود دارد.