وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه خوراك مرغ و لوبیا قرمز

برای پخت مرغ در فر اجاق گاز، روش‌های مختلفی وجود دارد.
یكی از آنها پخت مرغ تكه شده همراه سبزیجات مختلف از جمله هویج، سیر، پیاز، سیب‌زمینی و طعم‌دهنده‌های دیگر در ظروف مخصوص سرامیكی یا پیركس است.
در كشور بلغارستان نیز همین تنوع در روش پخت و همچنین تركیب مواد همراه آن وجود دارد ولی یكی از رایج‌ترین این تركیب‌ها – در همین روش- لوبیاقرمز و سبزیجات معطر مختلفی از جمله رزماری است كه در فصل بهار در طبیعت یافت می‌شود.

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:

– 250 گرم لوبیا قرمز
– 8 تا 12 تكه مرغ
– 3 عدد پیاز بزرگ كه به صورت درشت خلالی شده
– یك چهارم قاشق چای‌خوری پودر آویشن یا ارگانو
– یك قاشق چای‌خوری سرپر رزماری تازه خرد شده
– نوك قاشق چای‌خوری جوزهندی رنده شده
– دوسوم پیمانه خامه
– یك قاشق سوپ‌خوری فلفل قرمز
– نمك و فلفل به میزان لازم
– چند شاخه رزماری برای تزئین

طرز تهیه:

1‌ – فر اجاق‌گاز را روی 180 درجه سانتی‌گراد یا 350درجه فارنهایت از پیش گرم كنید. لوبیاها را نیز از شب قبل خیس كرده، پس از چند بار تعویض آب، آن را بپزید. تكه‌های مرغ را هم پاك كنید و بشویید، سپس داخل سبدی قرار دهید تا‌آب اضافی آن خارج شود. پس از آن مقداری نمك و فلفل سیاه روی آنها بپاشید و در ظرفی بگذارید تا طعم‌دار شوند.
2 – حالا كف ظرف سرامیكی یا پیركس را با كمی روغن مایع چرب كنید و بعد نصف مقدار پیازها را در كف ظرف ریخته، نیمی از لوبیاهای پخته را نیز روی پیاز بریزید. پس از آن یك لایه دیگر پیاز ریخته، روی آن را با باقیمانده لوبیا قرمز بپوشانید.
3 – در كاسه دیگری سركه را با آویشن، رزماری و جوزهندی مخلوط كنید و آن را روی پیاز و لوبیا قرمز بریزید. در ظرف دیگری خامه را با فلفل قرمز مخلوط كنید.
4 – ابتدا مرغ را داخل مخلوط خامه و فلفل ریخته، خوب به مواد آغشته كنید، سپس روی لوبیاها بریزید. دهانه ظرف را با ورق آلومینیومی پوشانده، به مدت یك ساعت و نیم داخل فر – با همان درجه حرارتی كه از پیش روشن كرده بودید- قرار دهید.

البته در یك ربع آخر، ورق فویل آلومینیوم را از روی ظرف بردارید تا مرحله پخت غذا بدون در ادامه پیدا كند. در پایان، غذا را با چند برگ رزماری تازه تزئین كرده، به همراه لیموترش آماده پذیرایی كنید.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز