وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آنتی‌اکسیدان‌ها و موها

آنتی‌اکسیدان‌ها و موها
 

کمبود مواد غذایی اغلب باعث تاثیر بر ساقه مو شده و شکنندگی، ضعف و رشد آهسته آنها را موجب می‌شود. مشکلات مو که ناشی از کمبود مواد مغذی باشند، با تغذیه صحیح قابل درمان هستند. مواد غذایی اصلی برای رشد مو عبارت‌اند از: ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، بیوتین، ویتامین C، مس، آهن، روی و آب. آنتی‌اکسیدان‌ها عناصری هستند که بدن را در مقابل بیماری‌ها و پیری و زودرس محافظت می‌کنند.
این ترکیبات بدن را علیه بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی، آرتریت، سرطان و بیماری‌های ناشی از تولید رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کنند. سیستم پیچیده دفاعی در بدن وجود دارد که ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنزیم‌ها نقش اساسی را در آن بازی می‌کنند، این سیستم پیچیده آنتی‌اکسیدان‌ نام دارد. آنتی‌اکسیدان‌های شناخته شده عبارت‌اند از:
۱) ویتامین :A نوعی ویتامین محلول در چربی است که در سلامت پوست، مو و غشای مخاطی دارای اهمیت است. به علاوه ویتامین A در دید شب به ما کمک می‌کند و عنصری ضروری برای رشد استخوان، دندان و ایجاد باروری است. این عنصر نوعی آنتی‌اکسیدان است که در رشد و سلامت سلول و بافت بدن از جمله مو و پوست‌سر نقش اساسی دارد. کمبود این ویتامین با تخریب سلول‌ها به ریزش مو و شوره سر منجر می‌شود.

 

میزان نیاز روزانه این ویتامین برای بالغان، ۵۰۰۰ واحد است و بدن نیاز به این ویتامین را از دو روش فراهم می‌کند:
ـ منابع گیاهی: به شکل کاروتنوییدها مثل بتاکاروتن هستند که در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شوند. این منابع شامل میوه‌های زرد و نارنجی و سبزی‌های سبز تیره هستند.
– منابع حیوانی: در فرم رتینول‌ که شامل جگر، روغن ماهی، تخم‌مرغ و شیر هستند.
۲) ویتامین :B انواع ویتامین B دارای خاصیت آنتی‌اکسیدان بوده و فعالیت سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. ویتامین ۶B،۱۲B و اسیدفولیک مواد حیاتی در تولید هموگلوبین هستند. نقش هموگلوبین حمل اکسیژن از ریه‌ها به بافت‌های بدن از جمله مو است. موهای قوی و سالم وابسته به خون‌رسانی خوب و اکسیژن کافی است. کمبود ویتامین B باعث کاهش خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به مو شده و ساقه‌مو آسیب دیده و رشد آن کند می‌شود. میزان نیاز روزانه ویتامین۶B دو میلی‌گرم برای افراد بالغ است. بهترین منابع ویتامین ۶B غذاهای حاوی پروتیین از جمله مرغ، ماهی، جگر و سویا و دانه‌های گیاهی هستند.
میزان نیاز روزانه ویتامین ۱۲B به طور متوسط ۶ میکروگرم برای افراد سالم است که اغلب در موادغذایی حیوانی از جمله گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و شیر و سایر فرآورده‌های لبنی هستند.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز