وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

در فوریتهای پزشکی چگونه باید اقدام کنید ؟

درد سینه ، پرش جسمی به گلو ، غش و تشنج ، اگر اورژانسی رخ دهد ،‌شما چه خواهید کرد ؟ آیا گامهای اولیه کمک های اولیه را می دانید ؟

متخصصین می گویند : « مردم اغلب از مواجه شدن با موقعیت اورژانس متنفرند » این موضوع بیشتر به این سبب نیست که نمی خواهند،‌ بلکه آنها نگرانند که ندانند چه انجام دهند . »

بهر حال ، اورژانسها می توانند در هر جایی رخ دهند ، در هنگام بازی ، در خیابانهای شهر ، در مغازه ، ‌بقالی و در منزل در این حال چه خواهید کرد ؟

* اصول

با ۱۱۵ تماس بگیرید : « ایمن ماندن بهتر از نگرانی است . » بهتر است که ۱۱۵ تماسهای زیادی را داشته باشد تا اینکه کمتر با آن تماس بگیرند . جای هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد ، تکنسینها آنرا به عنوان بخشی از کار خود تلقی می نمایند . » بهتر است که تکنسینهای اورژانس به موقع حاضر شوند و شخص را در وضعیت خوبی در خانه بیابند تا اینکه دیر تماس برقرار شود و اوضاع از کنترل خارج شده باشد . »

آرام باشید . اگر نمی توانید با اطمینان و ایمن کمک کنید ، نباید کمک کنید . « مهم است که آرام باشید و مطمئن شوید وقتی که قصد کمک کردن دارید که خود و دیگری را به خطر نمی اندازید .

CPR را شروع کنید ! حتی فردی که دوره CPR را نگذرانده اند می توانند به کمک یک هدایتگر از راه دور CPR را انجام دهند . بسیاری از متصدیان ۱۱۵ جهت آموزش CPR از راه تلفن آموزش دیده اند . شما می توانید ماساژ قلبی را حتی بدون تنفس دهان به دهان انجام دهید ، بهتر از این است که هیچ کاری نکنید .

شخصی به شما می گوید که ( احساس ) حال خوبی ندارد . اگر او – که کاملاً ناشناس است – به شما بگوید که احساس ضعف ، بیماری یا سرگیجه دارد ، باید به ۱۱۵ زنگ بزنید . او به مراقبتهای پزشکی نیاز دارد . دلایل پزشکی بسیاری برای این علائم وجود دارد مانند : موارد قلبی ، دیابت ، قند خون پایین ، بارداری ، حمله قلبی و یا مربوط به گرما باشد .

هنگامی که شما منتظر رسیدن اورژانس هستید :

هوشیاری را چک کنید ، بپرسید : آیا شما خوبید ! اگر پاسخ داد ،‌ بپرسید آیا می دانید کجا هستید ؟ چیزی بپرسید که سطح تمرکز را نشان دهد . اگر بدون پاسخ بود ، نبض را چک کنید ، چک کنید و ببینید آیا نفس می کشد . اگر تنها هستید باید یکی را برای کمک پیدا کنید .

تنفس را کنترل کنید : به تنفس از راه بینی گوش کنید ، و به سینه برای بالا و پایین شدن نگاه کنید . نبض را یا از مچ یا گردن بگیرید . اگر فرد تنفس و نبض داشت ، باید تا رسیدن کمک صبر کنید . دوباره تماس با ۱۱۵ می تواند به شما کمک کند که چطور نبض کسی را بگیرید .

CPR را شروع کنید : اگر بیمار نفس نمی کشد یا نبض ندارد ، CPR را شروع کنید.

بیمار را آرام و آسوده سازید : اگر این شخص گرمازده است ، به یک جای سایه منتقل کنید ، اگر عرق می کند ، آب بر روی پوستش بریزید . اشخاص پیر یا کودکان خردسال به گرمازدگی حساس ترند . اگر هوشیار هستند به آنها مایعات بنوشانید .

* فوریت – درد سینه : اگر شخص به سینه اش چنگ زده است و می گوید « سینه ام گرفته است و ناراحت است » به حمله قلبی فکر کنید . درد سینه ، حمله قلبی است مگر خلافش ثابت شود . « این روش نگریستن به دنیای اورژانس هاست . یک فرد ۱۷ ساله نیز می تواند حمله قلبی داشته باشد ، هر کس ممکن است ! »

روش کار : با ۱۱۵ تماس بگیرید . سپس راه هوایی تنفس و گردش خون را چک نمایید . ( ABC ) . آیا نفس می کشد ؟ آیا نبض دارد ؟ اگر نه ، CPR را شروع نمایید .

موضوع ناراحت کننده این است که مردم اگر CPR را بلد نباشند ، می ترسند آنرا انجام دهند ، زیرا نمی خواهند کار اشتباهی انجام دهند . مهمترین چیز آن است که اگر شخص نفس نمی کشد ، او را در وضعیت چانه به سمت بالا قرار دهید ، تا زبانش از مسیر راه هوایی خارج شود . ( پس راه هوایی باز می شود ) و سپس ماساژ سینه را شروع کنید .

* فوریت : پرش جسم خارجی به گلو

سر میز شام مشغول غذا خوردن هستید که شخص شروع به سرفه می کند . چه زمانی این مسئله یک فوریت محسوب می شود ؟ تا زمانی که سرفه می کند خوب است ، زیرا هوا جابه جا می شود و او نفس می کشد . اگر هیچ صدایی از او در نمی آمد ، صورتش قرمز شده بود ، او نیاز به انجام مانور هملیش Heimlich دارد . « یعنی در همان لحظه ای که او نفس نمی کشد . »

* احتیاط : اگر او سرفه می کند ، انجام مانور هملیش ممکن است بدترش کند . هم چنین ضربه پشت نیز ممکن است وضع را بدتر کند . چرا که غذا ممکن است به راه هوایی برگردد . لازم است آنها را به حال خود رها سازید تا به لحظه ای برسد که هیچ صدایی از راه هوایی شنیده نمی شود .

یک دست را مشت کرده و با دست دیگر آن را گرفته و

محکم بداخل قفسه سینه فرو برده و با قدرت زیاد فرد را بلند کنید .

* فوریت – خونریزی : زمانی که یک نفر انگشتش را می برد ، فکر می کند از خونریزی خواهد مرد . مردم نمی دانند که نه واحد خون در بدن دارند . بخشهایی از بدن که می توانند خونریزی فراوان داشته باشند عبارتند از پوست سر ، انگشتان دست و پاها ،‌خونریزی از بینی نیز می تواند زیاد باشد . بریدگی در واژن نیز می تواند خونریزی زیاد داشته باشد اما از خونریزی نخواهند مرد .

خونریزی از بینی می تواند علت جدی مانند فشار خون داشته باشد و یا به علت انگولک کردن مزمن بینی ایجاد شده باشد . اگر فردی با فشار خون بالا یک خونریزی بینی شدید داشته باشد ، ما با یک خطر پنهان مواجهیم .

* قاعده انگشتی : هنگامی که چیزی سبب ترس شما می گردد با ۱۱۵ تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه نمایید . « آنگاه آنها به شما می گویند که این یک اورژانس بوده است یا نه !

بریدگی تاندون می تواند مشکل سازتر از خونریزی باشد . ممکن است نیاز به بخیه باشد و ممکن است هرگز نتواند دوباره از انگشتان خود استفاده نماید . اغلب می شنویم مردم می گویند « من خوبم ، من خوبم » اما باید زخم بررسی گردد .

از تورنیکه استفاده نکنید ، ما از تورنیکه به هیچ وجه استفاده نمی کنیم . زیرا می تواند به بافتها آسیب برساند . توصیه می کنیم که بر روی محل فشار مستقیم وارد کنید . حتی اگر قطع شدگی ناقص نیز وجود دارد ، دستمالی به دورش بپیچید و محکم نگهش دارید .

* فوریت ؛ تشنج : نشانه های صرع متفاوت است . شخص ممکن است بیافتد و حرکات نامنظمی انجام دهد . سرش ممکن است سفت شود چشمهایش پرش داشته باشد . می تواند در بچه های دارای تب بالا رخ دهد یا در فردی که صرع دارد و یا دچار سکته مغزی شده است اتفاق افتد .

هر تشنجی به توجه پزشکی نیاز دارد . با ۱۱۵ تماس بگیرید . تا رسیدن فوریتها ، مطمئن شوید که شخص به خودش آسیبی نمی رساند . اگر افتاد ، اشخاص را از او دور نمایید . به آنها نزدیک نشوید ، ممکن است به شما نیز آسیب برسانند . سعی نکنید چیزی را در دهان شخص فرو کنید ، بسیار خطرناک است . به ساعتتان نگاه کنید که چقدر تشنج طول می کشد ؟!