وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زمین چهار درجه گرمتر می شود

دانشمندان انگلیسی درباره افزایش چهار درجه ای دمای کره زمین و پیامدهای آن هشدار دادند و از دولت این کشور خواستند برای کاستن از بلایای طبیعی ناشی از افزایش دما و تغییرات آب و هوایی، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه: پرفسور پاپ واتسون رئیس مشاوران علمی دولت انگلیس بار دیگر زنگ خطر را به صدا در آورده و درباره حوادث احتمالی ناشی از افزایش دمای زمین به میزان چهار درجه در سالهای آینده مانند جاری شدن سیل، کمبود آب در قاره آفریقا و برخی مناطق آسیا از جمله خاورمیانه ، تاثیرات آن بر محصولات کشاورزی ، انقراض برخی از حیوانات و از بین رفتن سواحل هشدار داده است.

واتسون گفت : فقرا و ملتهای در حال توسعه نخستین قربانیان هرگونه تغییرات آب و هوایی هستند چرا که ممکن است سطح دریاها در این کشورها بالا بیاید و آب در سواحل به شدت پیشروی و مناطق مسکونی را تهدید کند و همچینن امنیت غذایی این کشورها را به ویژه در قاره آفریقا به خطر بیندازد و درآن صورت بیماریها بیشتر و غذا کمتر خواهد شد.

واتسون پس از دو سال و نیم تحقیق این هشدار را می دهد. کارشناسان گفته اند نتایج این تحقیق بر عکس توصیه های گذشته در باره آب و هوا بسیار منفی است.

واتسون معتقد است تلاش برای کاهش 60درصدی دی اکسید کربن به علت نبود هماهنگی موثر بین المللی واقعگرایانه نیست.

واتسون گفت : ما باید منابع جایگزین انرژی را پیدا کنیم و به انرژی تجدید شونده خورشید و انرژی باد و امواج دریاها تکیه کنیم و نیز انرژی هسته ای را توسعه دهیم.

پرفسور واتسون گفت :از طرف دیگر باید از انرژی در خانه ها و کارگاه هاو بخشهای دولتی و خصوصی درست استفاده شود.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز