وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ترک پا و راه درمان

در ترک کف پا که به دلیل خشکی پوست به وجود می آید شکافی در سطح پوست ایجاد می شود که اغلب بسیار دردناک است.
همچنین از آنجا که خشکی هوا باعث افزایش خشکی پوست می شود، این خشکی عامل مستعد کننده ایجاد ترک است.
دکتر هوشنگ احسانی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص پوست و مو معتقد است: ترک پا در نتیجه تماس زیاد پوست کف پا با محیط ایجاد می شود و ناحیه کف پا بیشتر از سایر بخشها در معرض آسیب است.
از طرف دیگر، این عارضه در فصول سرد سال که هوا خشک تر می شود به وجود می آید و یا تشدید می شود.
این متخصص از دیگر دلایل ایجاد ترک در کف پا را وزن بالای افراد دانست و گفت: به دلیل وجود فشار زیاد بر بخشهای خاص سطح کف پا در افرادی که از وزن بالایی برخوردار هستند پوست آسیب دیده و واکنش به این فشار مداوم ضخیم تر شدن پوست و به دنبال آن ترک کف پاست.
به گفته وی، پوست از سه لایه اپیدرم، درم و چربی زیر پوست تشکیل شده است که در بعضی از مناطق بدن، ضخامت این لایه ها متفاوت است به عنوان مثال در ناحیه کف دست و پا ضخامت لایه اپیدرم یا شاخی پوست زیاد است و بر عکس در نواحی از پوست مانند پلک، ضخامت این لایه بسیار کم است، در نتیجه ترک پوست یک بریدگی در لایه اپیدرم و کمی از لایه دوم «درم» است که به دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود.
این متخصص پوست و مو، برطرف کردن عوامل محرک را از مهمترین راه های درمانی برای رفع خشکی پوست می داند و معتقد است: عوامل محرک مانند تماس مستقیم با سطوح و محیط است که با راه های ساده مانند پوشیدن جوراب می توان از این مورد پیشگیری کرد.

 

همچنین استفاده از ترکیبات کراتولیتیک و ترکیباتی که باعث ترمیم سریع پوست و زخم می شوند نیز از راه های درمان ترک است و نیز دیگر ترکیبات مورد استفاده درمان ترک پوست شامل ترکیبات اوره، سالیسیک اسید و گلیسیرین، اوسرین و حتی وازلین است و با استفاده از این موارد به درمانهای غیرمتعارف دیگر نیازی نیست.

 

به طور کلی اگر فردی مراقبتهای لازم را به درستی انجام دهد و درمان دارویی را به مدت یک یا دو ماه پیگیری کند، به طور حتم ترکها بهبود می یابد. البته توجه به پوست و مراقبت از آنان در فصل سرما ضرورت بیشتری دارد.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز