وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آنفلوانزای خوكی غیر قابل مهار است

یكی از مقام‌های سازمان بهداشت جهانی همزمان با گزارش 12 مورد جدید مرگ، هشدار داد كه اپیدمی آنفلوانزای خوكی غیر قابل مهار شده است و كشورها نیازمند دستیابی سریع به واكسن این بیماری هستند.

بریتانیا، برزیل، كلمبیا، مكزیك، فیلیپین و تایلند كشورهایی بوده‌اند كه روز دوشنبه از مواردی مرگ بر اثر ابتلا به آنفلوانزای خوكی خبر داده‌اند.عربستان سعودی هم یك مدرسه بین‌المللی را به دلیل ابتلای 20 دانش آموز آن به ویروس H1N1 تعطیل كرده است.

با افزایش آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری این مقام سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه واكسنی برای آنفلوانزای خوكی باید تا ماه سپتامبر ساخته شده تا كشورها بتوانند در برابر این بیماری مقاومت كنند.

ماری پل كینی، مدیر تحقیقات واكسن سازمان بهداشت جهانی گفت: گروهی از متخصصان تهیه واكسن بعد از جلسه‌ای به این نتیجه رسیده اند كه اپیدمی ویروس H1N1 غیرقابل مهار بوده و بنابراین همه كشورها نیازمند دسترسی به واكسن این بیماری هستند.

به نوشته دیلی تلگراف وی اعلام كرد كه در ابتدا باید كاركنان بخش بهداشت واكسینه شوند چرا كه با بیمار شدن تعداد بیشتری از مردم نیاز زیادی به آنها وجود خواهد داشت.

این مقام سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه كشورها برای تعیین اولویت واكسیناسیون آزاد هستند اما بعد از گروه فوق الذكر باید به زنان باردار و افرادی كه بیش از 60 ماه سن داشته و دارای مشكلات بهداشتی مزمن هستند، توجه شود.

در این میان باید توجه ویژه ای نیز به كودكان شود.

بیش از 90 هزار مورد ابتلا به آنفلوانزای خوكی در سراسر جهان گزارش شده است كه آمار مرگ و میر بر اثر آن تاكنون به 429 نفر رسیده است.