وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سیگار الکترونیک ترفند جدید صنایع دخانیات

مهم ترین نکته در خصوص سیگار الکترونیک این است که به طور کلی هر چیزی که باعث ترویج فرهنگ استفاده از دخانیات می شود، آثار سوئی دارد به ویژه در نسل جوان و منجر به این می شود که تمایل مصرف دخانیات در افراد افزایش پیدا کند،این تبلیغات در بازارهای جهانی رویکرد جدیدی است که دارای بار منفی به خصوص در مورد جوانان است واین قشر را تحت الشعاع آسیب های خود قرار می دهد.

چندی پیش صحبتی از یک نوع سیگار به نام سیگار الکترونیک در کشور مطرح شد که در بیشتر سایت ها و شبکه های ماهواره ای در باره آن تبلیغات زیادی صورت گرفت.
برخی از این سایت ها درباره تبلیغات این نوع محصول این طور ادعا می کنند که"سیگار الکترونیکی محصولی جدید برای مراقبت از
سلامتی شماست." یا "سیگار الکترونیک به شما امکان لذت بردن از سلایق خود بدون خطر وابستگی به تنباکو را می دهد."
برای روشن کردن آن به شعله احتیاج ندارید


"می توانید با تندرستی سیگار بکشید اما بدون هیچ آلودگی محیطی."

"کاملاً شبیه یک سیگار است اما بدون مواد مضر."


"دود تولید می کند در صورتی که هیچ ماده آلوده کننده ای در آن نیست."


و بسیاری ترفند دیگر از این قبیل، آن ها با این تبلیغات، نوید ترک سیگار را در افراد سیگاری به طور تضمینی می دهند و ادعا می کنند که استفاده از سیگار الکترونیک باعث کاهش استعمال نیکوتین و ترک ناخودآگاه سیگار می شود.

درباره تبلیغات "سیگار الکترونیک " Electronic cigarette این طور آمده است که "این سیگار مصنوعی، نیكوتین دریافتی را به اندازه‌گیری شده در اختیار مصرف كننده قرار می‌دهد و سقف نیكوتین مصرفی آن قابل تنظیم است این درحالی است که بر اساس تحقیقات وزارت بهداشت خلاف ادعای تولید كنندگان این محصول به اثبات رسیده است و آن ها معتقدند که این سیگار دارای مقادیر قابل توجهی نیكوتین و ماده شیمیایی «پروپلین گلایكول» بوده كه توسط ذرات آب به دهان فرد مصرف كننده اسپری می‌شود و دارای خاصیت اعتیاد آور و بیماری‌زایی است.


سیگار الکترونیک محصولی است که به وسیله یک منبع تغدیه که هنگام خرید به همراه سیگار عرضه می شود LED آن روشن می شود و در همین زمان ماده خوش طعم و خوش بویی از سیگار در دهان فرد سیگاری ترشح می شود که با تبدیل هوا به بخار آب، در داخل دهان یک نوع بخار شبیه به دود ایجاد می کند. این هم یکی دیگر از آن ادعاهای واهی تولید کنندگان سیگار الکترونیک است.

چندی پیش خبری منتشر شد درباره نامه وزیر بهداشت درخصوص این نوع سیگار در کشور که بر این اساس وزیر بهداشت و رییس ستاد كشوری كنترل دخانیات با ارسال نامه‌ای به علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن،‌ خواستار جلوگیری از صدور مجوز ورود و عرضه سیگار الكترونیك شد.

طبق گزارش های واصله از سازمان جهانی بهداشت، محصولی به نام «سیگار الكترونیك» در بازارهای جهانی در حال عرضه و گسترش است كه ترفند دیگری از صنایع دخانی برای فرار از محدودیت های قانونی استعمال دخانیات در اماكن عمومی و دود تحمیلی دخانیات است.


به همین دلیل بر آن شدیم که نظر وزیر بهداشت را در این خصوص جویا شده و اقدامات اخیر صورت گرفته در مورد این نوع محصول را بپرسیم.
واردات سیگار الکترونیک در کشور ممنوع است

کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره سیگار الکترونیک گفت: فروش این سیگار خلاف است و قرار شده است که دیگر کسی این سیگار را وارد کشور نکند که همه هم این مساله را قبول کرده اند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه کمپانی بین المللی تولید کننده این سیگار در ابتدا ادعا کرده بود که این کار را با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی انجام داده است که سازمان بهداشت جهانی این مسئله را تکذیب کرد.
سیگار الکترونیک باعث افزایش تمایل مصرف دخانیات در جوانان می شود

باقری لنکرانی به آثار سوء مصرف سیگار الکترونیک در نسل جوان اشاره کرد و افزود: مهم ترین نکته در این زمینه این است که به طور کلی هر چیزی که باعث ترویج فرهنگ استفاده از دخانیات می شود، آثار سوئی دارد به ویژه در نسل جوان و منجر به این می شود که تمایل مصرف دخانیات افزایش پیدا کند.
از کل این گزارش این طور می توان نتیجه گرفت که باردیگر پای سودجویی برخی شرکت ها در میان بوده که به جز منفعت طلبی قصد دیگری از این کار ندارند.
درحقیقت تبلیغات این نوع سیگار که در بازارهای جهانی روزبروز درحال گسترش است جز ترفند جدید صنایع دخانی برای سودجویی و اخذ سودهای کلان نبوده و شرکت های تولید کننده سیگار الکترونیک با فروش محصولات خود و به جیب زدن سودهای میلیاردی سلامت مردم جهان را به مخاطره می اندازند.