وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا نباید سیگار كشید ؟

سیگار كشیدن یكی از عادت ها و وابستگی های زیان آور در جهان امروز و یكی از بلاهایی است كه امروز گریبانگیر مردم دنیا شده و باعث می شود انسانهای زیادی به تباهی كشیده شوند و سرمایه های فراوانی به هدر رود . آیا این تنها یك ادعای بی پایه و اساس است كه ما مصرف سیگار را مضر و زیان آور برای سلامت انسان به شمار آوریم.

تحقیقات و پژوهش های علمی بعمل آمده توسط دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی بسیار معتبر در سراسر جهان در زمانها و مكانهای مختلف همگی نشان داده اند كه مصرف دخانیات و سیگار بدون شك موجب افزایش شانس ابتلا به بیماریهای صعب العلاج و بالارفتن میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به اینگونه بیماریها می شود . بیایید بطور گذرا نگاهی بیفكنیم
مصرف هر یك نخ سیگار ، 5/5 دقیقه از عمر انسان می كاهد .

در صورت تغییر ننمودن میزان شیوع مصرف دخانیات انتظار می رود كه تا 20 سال آینده هر سال 10.000.000 نفر به علت سیگار كشیدن بمیرند (( بد نبست بدانید كه بیش از نیمی از این قربانیان ساكنین كشورهای در حال توسعه یا جهان سوم می باشند .

دخانیات بیش از حوادث رانندگی ، مصرف مشروبات الكلی ، آدمكشی ، سواستفاده از داروها ، خودكشی و آتش سوزی در جهان موجب مرگ و میر انسانها می شود

هر ایرانی بالای 15 سال بطور متوسط سالیانه 930 نخ سیگار استعمال نموده است كه این مقدار در بین 190 كشور جهان رتبه 71 را دارا بوده است .

سالیانه نزدیك به 50.000 نفر بعلت عوارض سیگار در ایران فوت می شوند و هزینه ناشی از مصرف سیگار در ایران رقمی بالغ بر 400.000.000.000 (( چهارصد میلیارد )) تومان می باشد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز