وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

Php چگونه کار می کند ؟

همان طور كه میدانید PHP یك زبان سمت سرویس گیرنده است! و این بدان معنی است كه كدهای نوشته شده به این زبان در كامپیوتر میزبان (Host) صفحــــــات وب قرار می گیرد. برای مثال وقتی كه شما به سایت وب www.php.com می روید ISP (Internet Servise Provider) شما در خواست (Request) شمـــــــــــا را به سرویس دهنده ای كه اطلاعت این سایت را نگهداری می كند ارسال می كند. در این هنگام سرویس دهنده بعد از خواندن كدهای PHP آنهــــا را پردازش می كند . برای مثال در این مورد PHP به سرویس دهنده فرمان می دهد كه اطلاعــــات یك صفحه وب را به صورت برچسبهای HTML به مرورگر شما منتقل كند بنابراین PHP یك صفحه HTML را تولید می كند. این حالت با هنگامی كه صفحه ار ابتدا با كدهـــای HTML طراحی شده باشد تفاوت دارد در حالت دوم تنها یك درخواست به سرویس دهنده ارســــال می شود و سرویس دهنده نیز اطلات HTML موجود را به مرورگر كــــــــــــاربر منتقل می كند بنابراین برای مرورگر كاربر تفـاوتی بین home.html و home.php وجود ندارد اما تفاوت عمده ای بین این دو حالت وجود دارد و آن این است كه در حــــــــــالت اول صفحه بصورت دینامیك توسط سرویس دهنده تولید شده است ولی در حـــالت دوم به صورت بدین صورت نیست و ممكن است برای مثال تفاوتی بین اینكه كــــاربر قبلا این صفحه را بازدید كرده یا برای بار اول است كه بازدید می كند وجود داشته باشد. پس هر آنچه PHP انجام می دهد در همان سمت سرویس دهنده انجام می دهد و سپس اطلاعات مناسب را به سرویس گیرنده منتقل می كند. مهمترین نیــــاز برای كار با PHP دسترسی به سرویس دهنده ای می باشد كه PHP را پشتیبانی كند.
قبلا گفتم كه PHP یك زبان سمت سرویس دهنده می باشد.
برای مطمئن شدن در این مورد كه آیا سرویس دهنده شمــــــــــــا از PHP استفــاده می كند یا نه می توانید گوشی تلفن رو بردارید شماره آنها رو بگیرید و از ایشــــــان سئوال كنید )
برای اینكــــــــــه شما سیستم خودتان را به یك سرویس دهنده تبدیل كنید اول باید مطمئن شدید كه آیا سیستم عاملی كه از آن استفــاده می كنید قدرت این را دارد كه به یك سرویس دهنده تبدیل شود یا نه؟ منظورم این است كه آیا این نسخــه از سیستم عامل شما قابلیت تبدیل شدن به یك Web Server رو داراست یا نه ؟ تا جایی كه من اطلاعات دارم سیستم عامل های كه PHP می تواند روی آنهـــــا نصب گردد عبارتند از : Unix,Windows, Macintosh , Os/2 Linux


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز