وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دو انفجار خونین در هتلهای بزرگ جاكارتا

روز جمعه در پی انفجار دو بمب در هتل ماریوت و هتل ریتز-کارلتون ‌در جاکارتا، پایتخت اندونزی، دست کم ۹ نفر کشته و پنجاه نفر دیگر زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

دینو پاتی جلال، سخنگوی رئیس ‌جمهور اندونزی، دقایقی پس از این انفجارها گفت: «مشخص است که انفجار گاز نبوده و بمب‌گذاری تروریستی بوده است.»

رئیس جمهوری اندونزی نیز در یک کنفرانس خبری که از یک شبکه محلی این کشور پخش شد این حمله‌ها را «غیرانسانی و بی‌رحمانه» خواند.

پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان‌نشین در سال‌های اخیر هدف چندین حمله‌ تروریستی بوده است. این حمله‌ها از سوی گروه جماعت اسلامی انجام شده، یا به این گروه نسبت داده شده است.

پر جمعیت‌ترین کشور مسلمان نشین در سال‌های اخیر هدف حمله‌های تروریستی بوده است. این حمله‌ها از سوی گروه جماعت اسلامی انجام شده، یا به این گروه نسبت داده شده است.در هشتم نوامبر سال ۲۰۰۸ دولت اندونزی سه شبه‌نظامی اسلام‌گرا را به اتهام بمب‌گذاری در بالی در سال ۲۰۰۲ اعدام کرد. بمب‌گذاری بالی جان ۲۰۲ نفر را که اغلب آنها توریست‌های استرالیایی بودند گرفت.

در همین حال کوین راد، نخست‌وزیر استرالیا، حمله‌های روز جمعه را «وحشیانه» خواند.

پلیس اندونزی گفته است که دست‌کم دو شهروند استرالیایی در میان زخمی‌شدگان روز جمعه هستند.

نخست‌وزیر استرالیا به خبرنگاران گفت: «هر حمله در هرجا، حمله به همه ماست.»

کوین راد افزود: «هر حمله‌ تروریستی به کشور دوست، اندونزی، حمله به همه همسایگان ماست. هر حمله تروریستی عملی بزدلانه است؛ قتل است؛ عملی وحشیانه است که ناقض اصول بنیادین و معیارهای انسانی است.»



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز