وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه پیتزای فلفل رنگی

این روزها به هر سبزی فروشی كه سری بزنید، با انبوهی از فلفل‌های رنگارنگ شامل زرد، ‌نارنجی و قرمز مواجه می‌شوید كه در كنار نوع سبزشان،‌تصویر باغی زیبا را در ذهن تداعی می‌كنند.
بدیهی است حتی نگاه كردن به این مجموعه رنگی نیز احساس وجد و خوشحالی را در انسان به وجود می‌آورد؛ چه برسد به آنكه در پخت غذا از این فلفل‌ها استفاده شود. این فلفل‌های رنگی در كشور ایتالیا، ماده اصلی پخت یكی از انواع پیتزاها به نام پیتزا فلفلی هستند.

مواد لازم برای 2 عدد پیتزای بزرگ:
– 2 عدد خمیر نان فانتزی
– یك عدد پیاز بزرگ
– 2 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
– 2 عدد فلفل قرمز دلمه‌ای
– 2 عدد فلفل زرد دلمه‌ای
– یك حبه سیر
– نیم كیلو گوجه فرنگی
– 10 عدد زیتون سیاه یا سبز
– نمك و فلفل سیاه به مقدار لازم
– یك قاشق چای‌خوری سرخالی پودر آویشن

طرز تهیه:
1 – ابتدا فلفل‌های دلمه‌ای را بشویید و به صورت خلالی خرد كنید. پیاز و گوجه فرنگی‌ها را نیز پس از شست‌وشو، ریز خرد كنید. سپس هر كدام از زیتون‌ها را با كمك چاقو، دو نیم كرده و هسته داخل آنها را جدا كنید. سیر را نیز پوست كنده و رنده كنید. همه این مواد را در ظرف‌هایی جداگانه بریزید.
2 – تابه‌ای آماده كنید و روغن زیتون را در آن ریخته و روی شعله اجاق گاز قرار دهید. پیاز خرد شده را در روغن به اندازه‌ای تفت دهید كه نرم شود، سپس فلفل‌های دلمه‌ای، گوجه فرنگی و سیر را همزمان به پیاز داغ اضافه كنید و در ظرف را بگذارید تا به مدت 30 دقیقه این سبزیجات نیز تفت داده شده و بپزند. برای آنكه مرحله تفت دادن به طور یكنواخت انجام گیرد، در این فاصله زمانی چند بار مواد را هم بزنید تا دیگر مایعی باقی نمانده و مخلوط غلیظ شود. حالا نمك و فلفل و پودر آویشن را به مخلوط اضافه كنید و هم بزنید.
3 – سینی فر را چرب كرده و خمیر را به 2 قسمت مساوی تقسیم كنید. با وردنه روی سطح هر یك از خمیرها  بكشید تا خمیر باز شود. سپس خمیرها را با فاصله روی سینی فر پهن كنید. اگر ضخامت خمیر در تمام سطح آن یكنواخت نبود، با فشار انگشتان دست روی خمیر، آن را باز كنید.
نكته: برای آنكه از نچسبیدن خمیر به سینی مطمئن شوید، می‌توانید ابتدا روی سینی را با لایه‌ای از كاغذ روغن مخصوص شیرینی‌پزی پوشانده و سپس خمیر را روی آن پهن كنید. حالا فر اجاق گاز را روی 230درجه سانتی‌گراد یا 450 درجه فارنهایت یا شماره 8 به مدت 15دقیقه گرم كنید، سپس مخلوط مواد را روی هر یك از خمیرها بریزید و سطح هر یك از آنها را با 5 نیمه زیتون تزئین كنید. در پایان، سینی را داخل فر قرار دهید و 15 تا 20 دقیقه حرارت دهید تا پیتزاها بپزند.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز