وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شیراز دیگری هم در جهان وجود دارد!!

شیراز دیگری هم در جهان وجود دارد!!

در نزدیك روستا هتلی قرار گرفته كه برای اسكان مسافران و بازدید كنندگان فراهم شده و مهم تر از همه به دلیل سابقه ترویج اسلام در این محل و در نتیجه…


 در 65 كیلومتری شهر مومباسا در كشور آفریقایی كنیا، روستایی قرار گرفته كه نام آن شیراز است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از اداره كل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نام به دلیل مهاجرت و استقرار شیرازی‌ها در سواحل شرقی كنیا، برای اولین بار برای این روستا انتخاب شده است.
نخستین بار(950 میلادی) حسن بن علی تاجر ایرانی (شیرازی) به این منطقه وارد شد و اسكان یافت و مركزی برای تجارت ایجاد كرد و توانست به تبادل و عرضه كالاها و مصنوعات ایرانی از قبیل پارچه با اجناس محلی شرق افریقا بپردازد و به تدریج در منطقه تسلط یافته و به نوعی با ماهیت اسلامی حكومت نماید.
اكنون آثار آمیختگی نژادی ایرانی‌ها با مردم بومی و بناهای آن دوره برجای مانده كه گویای حضور طولانی‌شان در این منطقه است.
ویژگی‌های روستای شیراز از نظر طبیعی به شكل سابق خود برجای مانده است.
مكان‌هایی كاملا طبیعی، محصور در جنگل با حیوانات وحشی و پرندگان و رودخانه‌ای كه از میان آن جاری است و جزیره‌ای كه آن را در محاصره خود دارد منطقه را از لحاظ زیستی، زنده و با نشاط نشان می‌دهد.
در نزدیك روستا هتلی قرار گرفته كه برای اسكان مسافران و بازدید كنندگان فراهم شده و مهم تر از همه به دلیل سابقه ترویج اسلام در این محل و در نتیجه مسلمان بودن مردم آن، مسجدی در آن قرار گرفته و نام الله اكبر از فراز آن شنیده می‌شود.