وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکات بسیار مهم و ضروری رژیم لاغری شکیرا

نکات بسیار مهم و ضروری رژیم لاغری شکیرا

نکات بسیار مهم و ضروری رژیم لاغری شکیرا

 

نکات مهم برای لاغری و نحوه رژیم لاغری شکیرا خواننده معروف را دراین مقاله مفید از وبسایت سرگرمی ایران ناز بخوانید.

 

شکیرا متولد 13 بهمن 1355 در کلمبیا، خواننده است ؛ دانش آموخته تاریخ و تمدت عرب از دانشگاه کلمبیایی در لس آنجلس است، به جز خوانندگی، ترانه سرا، رقصنده ؛ مدل و تهیه کننده می‌باشد.

 

ایران ناز: بعد از زایمان درست شبیه شارپی « نوعی سگ تپل با پوست چروکیده » می‌شوید. البته از نظر ما باورنکردنی است که او با ان شکم تخت روی جلد مجله نیز آنگونه که میگوید شده باشد.

 

در ادامه ایتن مقاله رژیم لاغری شکیرا کمی درباره نحوه ورزش و تمریناتی که انجام می داد صحبت میکند.من در طول بارداری ورزش زومبا انجام می دادم و کمی ” glute squeezes” را هم به روتین روزمره خود در هر زمانی که ممکن بود می افزودم. شکیرا میگوید دو دقیقه ورزش شکمی ،کافی نیست.

 

مهمترین بخش روتین پس از زایمان شکیرا ؛ رژیم غذایی اوست. وی به مجله self گفته که او در روز ۸ وعده غذای مختصر ۲۰۰ -۲۵۰ کالری مصرف می کرده است. از این‌که مصرف کالری شکیرا چندان کم نبوده خوشحالیم اما آیا این میزان کالری برای یک مادرشیرده کافیست؟

 

گروه اینترنتی ایران ناز نحوه رژیم غذایی شکیرا از J.J.Virgin متخصص علم تغذیه و نویسنده کتاب ” Virgin Diet ” را پرسید: آیا وعده هاي‌ غذایی اندک واقعا کافی است؟او پاسخ داد: این سبک رژیم غذایی کاملا وابسته به تعداد وعده هایي است که فرد روزانه استفاده می‌کند تا به میزان بهینه کالری وارد بدن خود نماید.

 

من بیشتر طرفدار ۳ وعده کامل در روزم تا ۸ وعده غذای سبک. هر زمانی که غذا می‌خورید میزان انسولین خون را بالا میبرید که باعث ذخیره چربی در بدن می‌شود این مساله در زمانی که در حال کاهش اضافه وزن حاملگی هستید میتواند مشکل ساز باشد، البته بستگی دارد شما ورزش کنید یا خیر !!

 

نکات بسیار مهم و ضروری رژیم لاغری شکیرا

 

اما شکیرا بدنسازی می کرده و این رژیم برای ورزشکاران عادی است ؛ به هرحال ؛ بنظر می‌رسد که رژیم غذایی شکیرا کاملا مفید بوده است. او مقدار زیادی از فیبر ؛ پروتئین ؛ غذا هاي غنی شده با کلسیم و همچنین روغن ماهی مصرف می کرده «پروتئین، کلسیم و روغن ماهی عناصر سازنده ماهیچه می باشند. »

 

Virgin می‌گوید: من خوشحالم که می‌شنوم او پروتئین و فیبر زیادی استفاده می کرده چون واقعا آدم را سیر می‌کند و روغن ماهی نیز بسیار مفید است. خاطر نشان می‌کنم که او از چربی هاي‌ مفید دیگری نیز در رژیم غذایی خود بهره میبرد مثل آووکادو، آجیل مغزدار و دانه ها و آب نارگیل.

 

بنظر می‌رسد که شکیرا رژیم غذایی خودرا سربسته نگه داشته است اما برای مادران دیگری که مشکل رژیم غذایی پس از زایمان دارند چه باید گفت؟ ویرژین پاسخ داد: بهتر است روی کیفیت غذا فکر کنیم تا اندازه کالری که به بدن می‌رسانیم.

 

هر وعده غذایی باید سرشار از پروتئین ؛ چربی هاي‌ سالم ؛ سبزیجات ؛ کربوهیدرات هاي‌ با فیبر بالا مثل سیب زمینی شیرین و حبوبات باشد. چنانچه مادر خوب غذا میخورد ولی به کالری بیشتری نیاز داشت ؛ میتواند یک میان وعده مثل کره بادام زمینی یا یک شماره سیب بخورد. من یکی از طرفدارن صبحانه هاي‌ پروتئین دار « نه از نوع گیاهی مثل سویا» ؛ آب نارگیل خام ؛ توتهای یخ زده و کال «نوعی کلم »هستم .

 

در مورد سبک زندگی؟ خواب کافی، پایین آوردن میزان استرسها ؛ ورزش کافی و پیشگیري از اضافه وزن بسیار اهمیت دارند.

 

رعایت کردن کلیه نکات بالا یک فرمول مناسب برای داشتن یک اندام مناسب بعد از زایمان است. و قطعا شکیرا نیز این نگرش خوب را داشته است. شکیرا به یکی از مجله ها گفته بود : عیب هاي‌ بدنم مرا اذيت نمی‌دهد و همواره خودم را کامل می‌بینم و فکر می‌کنم مردان بیشتر اعتماد به نفس زن را می ستایند تا ظاهر زیبایش را.

 

تمرینات ورزشی شکیرا برای سفت کردن شکم پس از زایمان

 

نکات بسیار مهم و ضروری رژیم لاغری شکیرا

 

رژیم غذایی و رژیم لاغری شکیرا

 

نکات بسیار مهم و ضروری رژیم لاغری شکیرا

 

رژیم لاغری و رژیم غذایی سلبریتی های مشهور

 

نکات بسیار مهم و ضروری رژیم لاغری شکیرا

 

ورزش های مفید برای لاغر شدن

 

نکات بسیار مهم و ضروری رژیم لاغری شکیرا

 

نکاتی ضروری و مهم درباره رژیم لاغری

اگر میخواهید لاغر شوید باید نکاتی درباره ي ان بدانید.برای کاهش وزن جانشین غذاهایتان را پیدا کنید روزانه، یک برنامه‌ غذایی متعادل و سالم، مرکب از ویتامین، پروتئین و کربوهیدرات‌ها داشته باشید. میتوانید شامتان رابا میوه‌ها جای گزین کنید. هر غذایی که پس از ساعت ۷ عصر بخورید، مستقیماً جذب بدن تان خواهد شد و به وزنتان خواهد افزود.

 

بنابر این اگر قصد دارید که وزن کم کنید، میتوانید در شب میوه‌هاي‌ آبدار هم چون خربزه و هندوانه، یا مرکبات مصرف نمایید. با این انتخاب، درکنار این‌که بدن تان را تغذیه میکنید، به کاهش وزنتان نیز کمک خواهید کرد!همچنین میتوانید برنج سفید رابا برنج قهوه‌اي که سالم‌تر است، جای گزین نمایید.

 

نکات بسیار مهم و ضروری رژیم لاغری شکیرا

 

پیشنهاد می کنیم برای پیدا کردن جای گزین‌هاي‌ غذایی سالم، با متخصص تغذیه‌ي خود صحبت نمایید یا در اینباره جست‌وجو کنید.برای کاهش وزن میان وعده‌هاي‌ کوچک داشته باشیددر رساندن مواد غذایی به بدن‌تان در وعده‌هاي‌ کوچک، رازی نهفته است. خوردن وعده‌هاي‌ کوچک میوه، یا غذا هاي سرشار از پروتئین یا فیبر بسیار برای بدن‌تان خوب است.

 

همچنین وعده‌هاي‌ کوچک بشما خاطرجمعی میدهد که بیش از اندازه غذا نخواهید خورد. دراین صورت خواهید توانست هر پرس غذای خودرا نظارت کرده و به میزان مورد نیاز بدن تان به ان مواد غذایی برسانید. از این‌که وعده‌هاي‌ غذایی خودرا نادیده بگیرید بپرهیزید، چرا که به هدف شما که کاهش وزن باشد، جدا لطمه می زند.

 

نکات بسیار مهم و ضروری رژیم لاغری شکیرا

 

و در ادامه نکاتی ضروری و مهم درباره لاغری

1. در مورد لبنیات وسواس به خرج ندهید
تحقیقات نشان می دهد که لبنیات پرچرب در واقع میتوانند برای خط کمر «کمر لاغر» شما خوب باشد و این مسئله اخیرا توجهات زیادی رابه خود جلب کرده است. یک مطالعه سوئیسی 12 ساله نشان داد شرکت کنندگانی که محصولات لبنی پرچرب بیشتری مصرف می کرند –از قبیل کره، خامه و شیر –در واقع چربی شکم کمتری نسبت به همسالان خود که بیشتر لبنیات کم چرب مصرف می‌کردند، داشتند.

 

ولی این مساله قطعی نیست. به گفته کارن آنسل Karen Ansel متخصص تغذیه ” قبل از این‌که شیر کم چرب خودرا با پرچرب جای گزین کنید باید بدانید که تحقیق روی لبنیات چرب یک مساله نوظهور است. ” بعضی از کارشناسان حتی پیشنهاد می‌دهند که مواد لبنی را کنار گذاشته و از شیرهای غیر لبنی استفاده کنید. پس بهتر است روی واکنش هاي‌ بدن خود متمرکز شوید و ببینید که خوردن کدام مواد غذایی باعث می‌شود که پف کنید.

 

2. هنگام گرسنگی اول به پروتئین فکر کنید
به گفته آنسل ” میدانیم که خوردن مقدار مناسبی پروتئین در روز اهمیت دارد ولی تعداد زیادی از ما علتش را نمیدانیم. دانستن علتش کمک می‌کند که مصرف پروتئین را در اولویت قرار دهید. تحقیقات نشان می دهد که خوردن 20 تا 30 گرم پروتئین در هر وعده غذایی می‌تواند به ساخت عضله در بدن شما کمک کند.

 

” از ان جاییکه عضلات ما پروتئین ذخیره نمی‌کنند، مصرف مداوم ان برای سنتز عضلانی مطلوب، مورد نیاز است –هر چه عضله بیشتری بسازید کالری بیشتری می سوزانید، حتی هنگام استراحت –پس حتی موقعی که میان وعده میخورید سعی کنید پروتئین هم در ان بگنجانید مثل چیزهایی که خوردنشان آسان است مثل تخم مرغ آب پز یا رول بوقلمون.

 

3. هر چه می‌خواهید بخورید ولی تا زمانی که سیر شوید
به گفته ملیا هالاس Melissa Halas-Liang کارشناس تغذیه و سلامت “تا زمانی که 80 درصد سیر شوید به خوردن ادامه دهید از ان جاییکه مغز 20 دقیقه طول می‌کشد تا فرایند سیری را پردازش کند ” اگر آهسته تر غذا بخورید، دست کشیدن از غذا هنگامیکه 80 درصد احساس سیری دارید ساده تر است و با عواقب تنبلی بعد از پرخوری غیر عمدی غذا روبه‌رو نخواهید شد. حداقل برای ما اینطور بنظر میرسد که وقتی مقدار کمتری می‌خورید در نهایت لذت بیشتری از ان خوراکی خواهید برد.

 

4. مواد غذایی تان را خوب بجوید
مطالعه اي که اخیرا در مجله آکادمی تغذیه و رژیم هاي‌ غذایی منتشر شده نشان می دهد کسانی که 50 تا 100 درصد بیشتر نسبت به حد معمول غذایشان را می جوند، مصرف مواد غذای شان 9.5 تا 14.8 درصد کاهش پیدا میکند.

 

5. ناهار را زودتر بخورید
بجای این‌که تا زمان رسیدن وقت ناهار صبر کنید زمانی که نخستین نشانه هاي‌ احساس گرسنگی را حس کردید چیزی برای خوردن بردارید. ” اگر زمان ناهار خوردن را تا آخرین لحظه ممکن به تعویق بیندازید زمان خوردن که برسد احساس گرسنگی کاملی دارید که احتمال انتخاب چیزی که سریع تر خورده شود را بیشتر می‌کند –و اغلب دارای حداقل سلامتی است –و اگر آماده گاز زدن هر چیزی که جلوی چشمتان است باشید طبق معمول بیشتر از آنچه قرار بود یک ساعت قبل بخورید، غذا خواهید خورد.

 

6. از غذایتان واقعا لذت ببرید
به گفته هالاس لیانگ خوردن یکی از بزرگترین لذت هاي‌ زندگی است و تعداد زیادی از ما با عجله و انجام چند کار حین غذا این لذت را از دست میدهیم. به حواس پرتی هاي‌ حین غذا خوردن که منجر به پرخوری و نارضایتی می‌شوند، نه ؛ بگویید.

 

و بجای فکر کردن به این‌که چه چیزهایی را باید از رژیم غذاییتان حذف کنید به این فکر کنید که چه چیزی را باید بیشتر بخورید. مفهوم ” غذای بد ” را محدود کرده و عادات مثبت تان را افزایش دهید، وقتی غذا هاي کامل بیشتری می‌خوریم احساس خوشایند تری به ما دست می دهد.

 

7. از این‌که کربوهیدرات را دشمن خودتان بدانید دست بکشید
کربوهیدرات نه تنها منبع اصلی تامین انرژی مغز شما هستند بلکه خوردن نشاسته و کربوهیدرات هاي‌ شیرین سطح سروتونین بدن تان را افزایش می دهد که بطور طبیعی اشتهای شما را کاهش داده و احساسات شما را التیام می بخشد.

 

از نظر علمی ترشح سروتونین « انتقال دهنده عصبی که باعث ایجاد شادی می‌شود » به ترشح انسولین بستگی دارد که در نتیجه مصرف کربوهیدرات است. ” کربوهیدرات هاي‌ سرشار از فیبر مثل غلات سبوس دار، میوه ها یا لوبیا از آنجایی که فیبر بالایی دارند، هضمشان مدت زمان بیشتری طول میکشد بنابر این مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارند.

 

8. اگر گرسنه نیستید خودتان را وادار به خوردن نکنید
به گفته هالاس لیانگ اگر غذا هاي سالم و کامل بیشتری بخورید بدن تان بطور مستقیم به تعادل می‌رسد. اینکار عاقلانه تر از چیزی است که فکرش را بکنید: دراین صورت بدن می‌داند دقیقا چه نوع مواد غذایی اي نیاز دارید، چقدر و چگونه.

 

وقتی مقدار زیادی غذا هاي تصفیه شده با قند بالا، آرد سفید،چربی هاي‌ ناسالم و نمک مصرف می کنید شهود«درک» شما از تنظیم خارج خواهد شد.سعی کنید مجددا به خودتان آموزش دهید تا به راهنمای داخلی بدن‌تان اعتماد کند. – اگر سبک غذا خوردنتان را بر اساس بدن تان تنظیم کنید خیلی بهتر از این است که بر اساس زمان تنظیم شود.

 

9. برای از دست دادن وزن زیاد ان رابه تکه هاي‌ کوچکتر تقسیم کنید
آهسته وزن کم کردن بجای رژیم غذایی می‌تواند منجر به تغییر شیوه زندگی شود. هنگامیکه سریع وزن از دست می‌دهید، هم زمان هم چربی و هم عضله از دست داده اید. به گفته هالاس لیانگ ” با این حال زمانی که یک رژیم شدید به اتمام می‌رسد دوباره وزن اضافه می کنید و احتمالا چربی بیشتری اضافه خواهید کرد.

 

در نتیجه بدن تان درصد چربی را اضافه کرده و توده عضلانی بدون چربی را کاهش می دهد. برای مقابله با این احتمال او مراجعین خود رابه تقویت توده عضلانی و ورزش، حداقل دو بار در هفته تشویق میکند و یادآوری میکند که این روند را آهسته و پیوسته طی کنند تا به موفقیت برسد. بهتر است بجای کم کردن کالری از رژیم روزانه، روی مصرف غذا هاي سالم تمرکز کنید.

 

نکات بسیار مهم و ضروری رژیم لاغری شکیرا