وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هفت اثر شگفت انگیز آب بر سلامت

هفت اثر شگفت انگیز آب بر سلامت
۱- افزایش انرژی بدن
 
شما در بسیاری از مواقع بدون اینكه كاری انجام داده باشید، احساس خستگی می كنید، علت این خستگی ممكن است كمبود آب بدن باشد. آب باعث انتقال اكسیژن و سایر مواد غذایی به سلول های بدن می شود و كمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول ها می شود.
 
اگر بدن شما به اندازه ی كافی پر آب باشد، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بیشتری كار كند.
 
۲-  حفظ تناسب اندام

اگر به دنبال كاهش وزن هستید، بدانید كه آب باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و باعث می شود احساس سیر بودن به شما دست دهد. بنابراین سعی كنید به جای نوشیدن نوشیدنی های پر كالری، آب بنوشید.
 
همچنین چنانچه شما یك لیوان آب یخ بنوشید، بدن شما بایستی این آب را گرم كند، در نتیجه مقداری از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی ها به دست می آورد.
 
۳- كاهش استرس
 
۸۵ درصد بافت مغز را آب تشكیل می دهد. به هنگام تشنگی، بدن و مغز، برای انجام فعالیت های خود با فشار و استرس مواجه می شوند. برای كاهش سطح استرس، همیشه به هنگام كار یك لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش، یك بطری آب به همراه داشته باشید، تا با استرس كمتری به فعالیت بپردازید.
 
۴- جلوگیری از گرفتگی عضلات
 
نوشیدن آب باعث می شود كه عضلات كمتر دچار گرفتگی شوند و اكسیژن رسانی كافی و پاك سازی سموم از آن ها راحت تر انجام شود. همچنین آب به عنوان یك روان كننده در مفصل ها عمل می كند. هنگامی كه بدن شما آب كافی داشته باشد، می توانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری كارهای بدنی را انجام دهید.
 
۵- تغذیه پوست
 
خطوط ریز و شیارهای پوست به هنگام كمبود آب، بیشتر و عمیق تر می شوند. نوشیدن آب باعث چاق تر شدن سلول های پوستی و كاهش چین و چروك و جوان كردن پوست می شود. همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می شود و پوست را از وجود ناخالصی ها پاك می كند و امكان تغذیه بهتر پوست را فراهم می كند.
 
۶- بهبود كاركرد دستگاه گوارش
 
آب نیز همانند فیبرها باعث بهبود كاركرد دستگاه گوارش می شود. آب باعث تسهیل حركت محتویات دستگاه گوارش در طول مسیر آن می شود. همچنین جذب بعضی از مواد معدنی از دستگاه گوارش با كمك مولكول های آب انجام پذیر است.
 
۷- كاهش خطر ابتلا به سنگ های كلیه و مثانه
 
با كاهش نوشیدن آب، خطر ابتلا به سنگ های مجرای ادراری افزایش می یابد. آب باعث رقیق كردن نمك ها و مواد معدنی موجود در ادرار می شود و مانع از تشكیل كریستال های سنگ های مجرای ادراری می شود. سنگ های كلیه و مثانه در ادرار رقیق نمی توانند شكل بگیرند، بنابراین خطر ابتلا به این عارضه های دردناك كاهش می یابد.