وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استرس و داروهای ضد افسردگی عوامل پیری پوست

استرس و داروهای ضد افسردگی عوامل پیری پوست

مبارزه با پیری پوست به یکی از چالش های امروز زنان و مردان در کشورهای ثروتمند تبدیل شده است. پیری پوست در جوامعی که قبل از ….

مطالعات روی خواهر های دو قلو نشان می‌دهد استرس و داروهای ضد افسردگی موجب پیری سریع پوست می‌شوند.
به نوشته شماره امروز روزنامه لوفیگارو در اینترنت، مبارزه با پیری پوست به یکی از چالش های امروز زنان و مردان در کشورهای ثروتمند تبدیل شده است. پیری پوست در جوامعی که قبل از هر چیز به جوانی و زیبایی اهمیت می‌دهد به یک معضل تبدیل شده است.
نشریه امریکایی جراحی پلاستیک و ترمیمی‌در شماره ماه فوریه خود مطالعه ای درباره مقایسه حالت صورت خواهران دو قلو که روش زندگی متفاوتی دارند منتشر کرده است. این پژوهش نشان می‌دهد برخی عوامل شناخته شده همچون نور خورشید، سیگار و الکل در پیری پوست نقش دارند. اما نکته جدید در این مطالعه این است که نقش استرس و داروهای ضد افسردگی را در بروز چین و چروک صورت مشخص می‌کند.
این تحقیق روی صد و هشتاد و شش دو قلوی زن در جشنواره دو قلوها در سال دو هزار و شش در ایالت اوهایو انجام شد.
دکتر بهمن غیوران جراح پلاستیک در بیمارستان دانشگاهی کلیولند می‌گوید :دو قلوها به سبب شباهت ژنی پیری مشابهی دارند و تفاوت در ظاهر انها می‌تواند کلیدی برای درک بهتر اثر محیط و شیوه زندگی باشد.
این گروه تحقیقاتی با محاسبات خود روی عکس های گرفته شده از دو قلوها و بررسی سن انها اعلام کرد ده سال مصرف سیگار موجب می‌شود سن ظاهری دو سال و نیم بیشتر نشان داده شود. قرار گرفتن در برابر خورشید نیز در کلیه تحقیقات بعنوان عاملی تاثیر گذار در پیری پوست تایید شده است.
این مطالعه همچنین نشان می‌دهد استرس دائم عاملی برای پیری پوست است. دو قلوهای مطلقه در مقایسه با دو قلوهای ازدواج کرده یا بیوه بطور متوسط دو سال مسن تر بنظر می‌رسند. مصرف داروهای ضد افسردگی نیز این حالت را تشدید می‌کنند.
این تحقیق بعلاوه نشان داد ارتباطی میان پیری پوست و وزن بدن وجود دارد. برای زنان زیر چهل سال، اضافه وزن با صورتی چین و چروک دار همراه است. پس از چهل سالگی این اضافه وزن حالتی جوان به پوست می‌دهد. دکتر غیوران معتقد است از دست دادن شدید وزن پس از چهل سالگی برای ظاهر پوست زیان اور است. از سوی دیگر درمان هورمونی یائسگی ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد البته در صورتی که این درمان شانزده سال به طول انجامد. البته ادامه درمان پس از پنج سال خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.
این پژوهشگر ایرانی به نیویورک تایمز وعده داده است این بار تحقیقات خود را درباره پیری پوست روی دو قلوهای مرد انجام دهد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره