وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوردن شكلات مفید برای سلامتی

خوردن شكلات مفید برای سلامتی
افرادی كه از سكته قلبی جان سالم به در برده‌اند چنانچه 2 بار یا بیشتر در هفته شكلات بخورند، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در آنها نسبت به كسانی كه شكلات مصرف نمی‌كنند 3 برابر كمتر می‌شود.مقدار مصرف كمتر تاثیر كمتری دارد، اما از هیچ چیز بهتر است. تحقیقات قبلی رابطه‌ای قوی بین مصرف تركیبات كاكائودار با كاهش فشار خون یا بهبود در شدت جریان خون نشان داده بود.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد شكلات باعث كاهش میزان مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در مردان مسن و زنان پس از یائسگی می‌شود.

 

تحقیقات جدید در انستیتوی كارولینسكای استكهلم نشان می‌دهد شكلات می‌تواند از عواقب وحشتناك در افرادی كه مبتلا به انفاركتوس میوكارد یا همان سكته قلبی هستند، جلوگیری كند. این ویژگی مخصوص شكلات است و در شیرینی‌های دیگر وجود ندارد.

به نظر می‌رسد آنتی‌اكسیدان‌های موجود در كاكائو باعث این خاصیت باشند. آنتی‌اكسیدان‌ها تركیباتی هستند كه بدن را در مقابل رادیكال‌های آزاد محافظت می‌كنند.

رادیكال‌های آزاد مولكول‌هایی هستند كه طی زمان در بدن انباشته شده‌اند و به سلول‌ها آسیب می‌رسانند. گمان می‌رود این مولكول‌ها در بیماری‌های قلبی، سرطان و سالخوردگی نقش داشته باشند.

محققان در آزمایشی، عادت غذایی تعدادی از افراد مبتلا به سكته قلبی را در بیمارستان و پیش از ترخیص مورد ارزیابی قرار دادند تا بدانند هر فرد قبلا چه مقدار شكلات مصرف می‌كرده است. سپس به مدت 3 ماه برای آنها یك برنامه سلامت گذاشتند و طی 8 سال آنها را تحت نظر داشتند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان بروز حملات قلبی كشنده، رابطه‌ای عكس با میزان مصرف شكلات دارد. شواهد زیادی نشان می‌دهد شكلات یك منبع غنی از تركیبات بیواكتیو سودمند است.

بررسی‌ها نشان‌دهنده صحت این مطلب در میان مردان و زنان در تمام گروه‌های سنی بود. فاكتورهای دیگری مانند میزان مصرف الكل، چاقی و سیگار كشیدن كه ممكن بود در نتایج آزمایش تاثیرگذار باشد هم در نظر گرفته شد.

اگر بخواهیم صادق باشیم باید با احتیاط بیشتری شكلات مصرف كنیم، چرا كه ممكن است با مشكل اضافه‌وزن روبه‌رو شویم. اما كسانی كه به دنبال یك پیش‌غذای مناسب می‌گردند، پیشنهاد می‌شود مصرف كمی‌ شكلات را در برنامه قرار دهند.