وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سوزاندن چربی اضافی با خوراكی

سوزاندن چربی اضافی با خوراكی
میوه و سبزی حاوی فیبرهای حلال چربی هستند، بنابراین تا می توانید از آنها استفاده كنید. اگر كوشش می كنید كه بدون تحمل رنج گرسنگی از وزن خود بكاهید، این فهرست كه شامل 10 مورد از بهترین موادغذایی مناسب با رژیم است، می تواند برای شما مناسب باشد. این فهرست را در جایی مانند روی درب یخچال نصب كنید و یك كپی از آن را هنگام خرید با خود داشته باشید.
 
 
بنا به گفته «سوزان برك» (Burke Susan) متخصص ارشد تغذیه در eDiets، هیچ غذایی وجود ندارد كه خوردن آن موجب كاهش وزن شود. از آنجایی كه غذاها به خودی خود مانند دارو عمل نمی كنند، نمی توانند گوارش شما را سریع تر كنند یا اینكه موجب شكسته شدن مولكول های چربی شوند. اما موادی وجود دارند كه گنجانیدن آنها در برنامه تغذیه روزانه، موجب كم شدن كالری مصرفی و در نتیجه كاهش وزن می شود. او اضافه می كند: «جایگزین كردن غذاهای كم كالری و سرشار از فیبر بجای مواد پركالری و چرب موجب كاهش كالری دریافتی می شود.
 
 
به این ترتیب بدن بهتر تغذیه می شود، غذاها طعم بهتری دارند و وزن هم كاهش پیدا می كند، چراكه این اتفاق یك معجزه نیست و با یك محاسبه ساده، صحت آن ثابت می شود.» این متخصص ارشد تغذیه می گوید: «من چیزهایی درباره رژیم سوپ كلم، رژیم گریپ فروت و رژیم های پروتئین شنیده ام. اما این رژیم ها تاثیر مطلوبی ندارند. هیچ یك از تبلیغاتی را كه ادعا می كنند محصولی دارند كه از بین برنده، حل كننده یا دفع كننده چربی هستند را جدی نگیرید، این محصولات فقط جیب شما را سبك می كنند.»
 
 
بنا به نظر «سوزان برك»، بهترین راه برای تبدیل كردن بدن به یك دستگاه چربی سوز، افزایش دادن توده ماهیچه ای، كاستن از ذخیره چربی است و البته تقویت كردن عضلات نیز باید جزیی از برنامه روزانه برای كاهش وزن شما باشد. «سوزان10 » ماده غذایی را معرفی می كند كه میزان چربی آنها صفر یا در حد قابل چشم پوشی است. شما بطور حتم با چند مورد از آنها آشنا هستید اما یك مرور و یادآوری مطمئنا مفید واقع می شود و ضرری ندارد:
 
 
 1) آب، همیشه آب:
خوب، این اولین مورد فهرست، چندان «غذا» نیست اما آب یكی از بهترین مواد طبیعی برای كاهش اشتها است یكی از اجزا مهم هر رژیم خوب غذایی است. دانستن اینكه 80 درصد خون و مغز از آب تشكیل شده، حیاتی بودن این ماده بر شما آشكار می شود. تحقیقات نشان داده اند كه نوشیدن آب روند سوخت و ساز را سرعت می بخشد.با توجه به اینكه تشنگی، معمولا به اشتباه به گرسنگی تعبیر می شود، سیراب نگهداشتن بدن از پرخوری جلوگیری می كند. گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و در كاهش مقدار انسولین معجزه می كند و موجب كاهش وزن می شود.
 
 
 2) چای سبز:
همانطور كه اكثر افراد میدانند، كافئین میتواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، اما این ماده اثرات جانبی سوئی هم دارد. نوشیدن یك فنجان قهوه در روز مشكلی ایجاد نمی كند، اما اگر به نوشیدن مایعی داغ علاقه دارید، چای سبز را امتحان كنید. این نوشیدنی عالی نه تنها سرعت گوارش را بالا میبرد بلكه حاوی مواد ضد سرطان هم هست و از بروز مشكلات قلبی جلوگیری می كند.
 
 
 3) سالاد:
 این بار كه به رستوران رفتید، به یاد داشته باشید كه اگر ابتدا یك سالاد بزرگ، پر از سبزیجات ترد و سالم سفارش دهید، در طول صرف غذا چقدر راحت میتوانید اشتهای خود را كنترل كنید یا غذای اصلی بسیار مختصری سفارش دهید. عادت كنید كه قبل از هر غذا سالاد میل كنید. به این ترتیب برای غذای اصلی جای چندانی نخواهید داشت و در ضمن بدون هیچ دردسری فیبر بیشتری مصرف كرده، كالری دریافتی بدن را كاهش میدهید و در نهایت بدون احساس گرسنگی، وزن كم می كنید.
 
 
 4) لبنیات:
 اگر قصد كاهش وزن دارید، بد نیست كه ذخیره لبنیات خانه را افزایش دهید. كلسیم یكی از عناصر مهمی است كه باید در رژیمهای كاهش وزن گنجانده شود و مصرف مواد لبنی حاوی كلسیم نیز بسیار مفید است. البته توجه داشته باشید كه از شیر، ماست و پنیر كم چربی یا بدون چربی استفاده كنید و تا حد امكان از شیر تازه استفاده كنید نه شیرهایی كه مدت دار هستند. حتی اگر به شیر یا سایر مواد لبنی حساسیت دارید میتوانید از شیر سویا (كه سرشار از كلسیم و ویتامین D است) استفاده كنید. هنگام تهیه شیر سویا توجه كنید كه شكر موجود در آن كم یا صفر باشد.
 
 
 5) سوپ:
 سوپ نه تنها در وعده غذای شبانه، بلكه در هر ساعت روز می تواند یك میان وعده مناسب باشد. بنا به جدیدترین تحقیقات كه در دانشگاه «پنسیلوانیا» صورت گرفته است، كسانی كه در رژیم خود، سوپ را بعنوان خوراكی میان وعده صبح و ظهر انتخاب كرده اند، بطور متوسط 100 كالری كمتر از دیگران مصرف كرده اند. سوپ هم، مانند سالاد عمل می كند و با نیمه سیر كردن شما، اشتهای زیادی برای پرداختن به غذاهای دیگر باقی نمی گذارد. البته راز موفقیت در مصرف سوپ اینست كه از سوپ هایی میل كنید كه فاقد خامه و چربی باشند و با سبزیجات، آب گوجه فرنگی و آب مرغ یا گوشت بدون چربی تهیه شده باشند.
 
 
 6) دانه كامل:
بنا به گفته «سوزان»، افزودن غلات كامل (با سبوس) به برنامه روزانه بسیار اهمیت دارد. استفاده از نان های گندم یا جوی كامل، سرشار از فیبر است و به سرعت موجب سیری می شود. نان های سفید موجب بهم خوردن تعادل قندخون می شوند در حالی كه غلات كامل (چه بصورت نان، برشتوك یا پخته شده در آش و سوپ) بخاطر دیر هضم بودن، سرعت هضم غذا را كاهش داده و موجب می شوند كه مدت بیشتری احساس سیری كنید. همواره از نانی استفاده كنید كه از آرد كامل تهیه شده باشد، شناسایی آن ساده است، هرچه تیره تر بهتر.
 
 
7) بوقلمون:
پروتئین هم یكی از اجزا مهم یك رژیم غذایی صحیح است و موجب ساخته شدن بافت ماهیچه ای و سوخته شدن چربی است. گوشت بدون چربی سینه بوقلمون، غذای مورد علاقه ورزشكاران و بدنسازان است، زیرا هر 85 گرم آن تنها 120 كالری دارد و حاوی 26 گرم پروتئین سیر كننده و یك گرم چربی است. همچنین به هیچ وجه چربی اشباع شده ندارد.
 
 
 8) جو دوسر:
جو دوسر پرك شده پخته شده در شیر بدون چربی، بهترین غذا برای صبحانه است. این غذا كه در فهرست كربوهیدرات های مفید قرار دارد، منبع مواد ضدكلسترول و فیبرهای حلال چربی است و شما را در طول روز سیر و پر انرژی نگه می دارد. توجه كنید كه از انواع آماده آن استفاده نكنید زیرا فاقد ویتامین، مواد معدنی و فیبر كافی هستند.
 
 
9) میوه و سبزیجات تازه:
شما حتما منتظر دیدن این دو ماده غذایی بودید. طبیعی است كه شما نمی توانید بدون وجود این مواد یك رژیم موفق و سالم داشته باشید. فیبرهای حلال چربی و فیبرهای ساده موجود در میوه و سبزی بعلاوه آب موجود در آنها، این مواد را به غذاهایی چربی سوز تبدیل كرده است. هرچه میل دارید سبزی تازه و میوه میل كنید و با كاستن از كالری دریافتی بدن، وزن خود را كاهش دهید.
 
 
10) گریپ فروت:
هرچند رژیم گریپ فروت آنچنان مورد تایید «سوزان برك» نیست اما استفاده از این میوه پرخاصیت بسیار مفید است. گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و در كاهش مقدار انسولین معجزه می كند و موجب كاهش وزن می شود. توجه كنید كه اگر دارویی خاص مصرف می كنید یا تحت نظر پزشك هستید، قبل از مصرف گریپ فروت حتما با پزشك خود مشورت كنید.