وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مغز کدام گروه بهتر کار می کند : افراد چاق یا لاغر

مغز کدام گروه بهتر کار می کند : افراد چاق یا لاغر

محققان دانشگاه لس‌آنجلس ادعا كردند:مغز افراد چاق نسبت به افراد لاغر 16 سال پیرتر است. مطالعات جدید نشان می دهد افراد چاق نسبت به افراد معمولی 8 درصد بافت مغزی کمتری دارند و مغز آنها 16 سال در مقایسه با افراد لاغر پیرتر است.
افرادی که جزو گروه مبتلا به اضافه وزن هستند 4 درصد بافت مغزی کمتر نسبت به افراد لاغر دارند و و مغزشان هشت سال نسبت به دیگر افراد پیرتر است.
این نتایج بر اساس گرفتن اسکن از مغز از 94 فرد به دست آمده است.
پال تامسون مسئول این تحقیقق در دانشگاه UCLA آمریکا می گوید:چاقی و در پی آن از دست دادن بافت های مغز، اطلاعات و ذخیره های شناختی مغز را تهی می کند و خطر ابتلا به آلزایمر و دیگر بیماری های مغزی را در این افراد بالا می برد اما،این افراد می توانند خطر ابتلا به آلزایمر را با تغذیه سالم و کنترل وزن کاهش دهند.
چاقی عواقب منفی زیادی از جمله افزایش بیماری های قلبی،دیابت نوع دو،فشار خون بالا و بعضی از سرطان ها را در پی دارد.بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی بیشتر از 300 میلیون نفر در سراسر جهان چاق هستند و یک میلیارد نفر هم دچار اضافه وزن هستند كه دلیل اصلی این امر، رژیم غذایی نامناسب و استفاده زیاد از غذاهای فراوری شده می باشد.
افراد چاق،بافت های مغزی را در قسمت جلو و گیجگاهی مغز را که در برنامه‌ریزی و حافظه نقش مهمی دارند از دست می دهند.چاقی از طریق اندازه گیری BMI یا حجم توده بدن مشخص می شود؛ اگر مقدار به دست آمده بیشتر از 25 باشد فرد دچار اضافه وزن و اگر بالاتر از 30 باشد فرد چاق محسوب می شود.