وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گرسنگی موجب شاد شدن افراد می‌شود

گرسنگی موجب شاد شدن افراد می‌شود

محققان دریافته‌اند هورمونی كه هنگام گرسنگی در انسان ترشح می‌شود، خاصیت ضدافسردگی دارد. به نقل از بی‌بی‌سی ، محققان دانشگاه پزشكی دالاس تگزاس در آمریکا با بررسی موش‌های آزمایشگاهی به مدت ده روز دریافتند که ترشح هورمون گرسنگی موسوم به گرلین (ghrelin)در آنها تا چهار برابر افزایش یافت.

به گفته این محققان، این افزایش ترشح هورمون گرلین موجب شادی و سرحالی بیشتر در موش‌های گرسنه شد و در مقایسه با موش‌هایی كه غذا دریافت می‌كردند علایم افسردگی كمتری داشتند. گرلین هورمونی است كه پیام‌های مربوط به حس گرسنگی را از معده به مغز منتقل می‌كند. همچنین یكی از راه‌های كم كردن وزن مختل كردن پاسخدهی بدن به گرلین است. با این همه، برپایه‌ نتایج به دست آمده كم كردن وزن به این شیوه عوارض جانبی ناخواسته‌ای از قبیل افسردگی و كج خلقی را به همراه دارد.

یافته‌ها نشان می‌دهد كه در هنگام استرس شدید میزان گرلین را بالا می‌رود و در نتیجه مقدار اضطراب و افسردگی در فرد كاهش می‌یابد. محققان معتقدند با این یافته‌ها می‌توان به شیوه‌ای دست یافت كه به كمك آن غذای بیشتری خورد و اضافه وزن نداشت. همچنین به یاری این پژوهش می‌توان داروهایی هورمونی ساخت كه برای درمان بیماران مبتلا به اختلال در خوردن غذا و بی‌اشتهایی مفید است.