وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آغاز صدور شناسنامه‌های جدید تا پایان سال جاری

آغاز صدور شناسنامه‌های جدید تا پایان سال جاری
سعید عبودی، معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال با اعلام این خبر که در حال حاضر شناسنامه کلیه نوزادان در سراسر کشور با شکل و ابعاد شناسنامه‌های جدید صادر می‌شود، اضافه کرد: صدور شناسنامه‌های جدید برای افراد بالای 15 سال نیز تا پایان سال آغاز خواهد شد و در حال حاضر مشغول تجهیز و دپو کردن شناسنامه‌ها به اندازه کافی هستیم و سپس از آن براساس زمان‌بندی، تعویض شناسنامه‌های افراد بالای 15 سال آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی هم‌چنین با بیان این‌که اعتبار کارت‌های ملی اولیه صادر شده هفت سال بوده و با تصمیم دولت این مدت اعتبار دو سال افزوده شده است، خاطر نشان کرد:‌ کارت ملی افرادی که در سال 80 و 81 صادر شده است تا پایان سال 89 اعتبار دارد. عبودی خاطر نشان کرد: تعداد افرادی که اعتبار کارت‌شان تا پایان 89 اعتبار دارد، حدود دو میلیون و 500 هزار نفر است.

معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال کشور در ادامه با اعلام مراحل نهایی تکمیل مطالعات صدور کارت هوشمند به جای کارت ملی اضافه کرد: چنان‌چه انجام این پروژه جزو اولویت‌های دولت قرار گیرد و اعتبارات مناسبی در سال جاری به آن اختصاص یابد، بخشی از زیرساخت‌های مربوط به این پروژه مهم انجام می‌شود.

عبودی هم‌چنین با اشاره به تعامل تنگاتنگ سازمان ثبت احوال با ارگان‌ها و نهادهای دولتی در تبادل اطلاعات و وقایع حیاتی خاطر نشان کرد: تعامل با نیروی انتظامی در اموری نظیر احراز هویت، پاسپورت و سایر فعالیت‌ها بیش از سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی است.