وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روزه بدون سحری باعث سوء تغذیه می شود

روزه بدون سحری باعث سوء تغذیه می شود
روزه بدون سحری باعث سوء تغذیه و كمبود پروتئین مواد معدنی و جذب ویتامین های لازم در بدن می‌شود.

روزه بدون سحری با توجه به عواملی مانند فاصله‌ طولانی سحر و افطار و همچنین كاهش تعداد دفعات جذب مواد غذایی می‌تواند لطمات جدی به بدن وارد كرده و باعث از دست رفتن مقدار قابل توجهی از مواد غذایی شده كه این امر در نهایت منجر به سوء تغذیه در فرد می‌شود.

سوءتغذیه چه در سحر و چه در افطار، می‌تواند برای فرد مشكل بوجود آورده و باعث كمبود مواد غذایی گردد.

تاكید كارشناسان تغذیه بر این است كه روزه داران، وعده های سحر و افطار خود را به موقع مصرف كنند و آن را به هیچ عنوان از دست ندهند ضمن اینكه توصیه می شود بین افطار و سحر نیز شام سبك یا میان وعده‌هایی را صرف كنند.

بهترین كاری كه می‌توان در سحر انجام داد این است كه این وعده را با وعده‌ ناهار مطابق دانسته و حجم آن با وعده‌ ناهار در نظر گرفته شود، به عبارتی در وعده سحری از گروههای مختلف غذایی مانند نان، غلات، گوشت و حبوبات استفاده شود.

مصرف سبزیجات، گوشت، حبوبات، شیر و لبنیات را در وعده‌ سحر ضروری دانست و بیان كرد: سبزیجات باعث حفظ آب بدن و مانع تشنگی در طول روز می‌شود و عدم دریافت گوشت و حبوبات نیز مقدار قابل توجهی پروتئین بدن را كاهش می‌دهد.

این عارضه به صورت كم وزنی یا لاغری بیش از حد و یا كمبود مواد معدنی بروز می‌كند و نیز كمبود ویتامین‌ها از جمله ویتامین A را كه مستعد ‌ابتلا به عفونت است به دنبال دارد.