وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا می دانید چرا توصیه می شود قبل از صبحانه مسواک بزنید؟

آیا می دانید چرا توصیه می شود قبل از صبحانه مسواک بزنید؟
مسواک زدن دندان ها قبل از هر وعده صبحانه,از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.اغلب مردم كه به حفظ سلامتی دندان‌های خود اهمیت می‌دهند، روزی سه بار(پس از هر وعده غذایی) مسواك می‌زنند.
اما تحقیقات جدید دانشمندان در انگلیس نشان داده است كه مسواك زدن بلافاصله پس از صرف صبحانه سلامت دندان‌ها را تهدید می‌كند.
این تحقیق نشان می دهد که بیش از یک سوم افراد (81 درصد) نمی دانند که مسواک زدن دندان ها بعد از خوردن غذاها و نوشیدنی های اسیدی باعث تخریب دندان ها می شود.
غذاها و نوشیدنی های اسیدی مثل پرتقال،گریپ فروت و سایر مرکبات،آب میوه هاست که اغلب در وعده صبحانه (البته در برنامه های غذایی اروپایی ها) مصرف می شود و باعث نرم شدن مینای دندان می شود.مسواک زدن دندان ها بلافاصله بعد از مصرف غذاهای اسیدی باعث سایش مینای دندان و در نتیجه پوسیدگی آن می شود که درد و حساسیت شدید دندانی و همچنین مشکلات زیبایی ایجاد می کند.
بزاق دهان خاصیت اسیدی این غذاها را خنثی می کند و محیط دهان را در حالت تعادل نگه می دارد ولی تحقیقات نشان می دهد یک ساعت طول می کشد تا بزاق اثر خود را نشان دهد. مصرف مداوم غذاهای اسیدی در طی روز باعث کاهش و فرسایش سطح دندان ها می شود.