وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلال‏ها در کمین بازیکنان تیم ملی نوجوانان ایران!

دلال‏ها در کمین بازیکنان تیم ملی نوجوانان ایران!
صعود تیم نوجوانان ایران به مرحله یک شانزدهم مسابقات جام جهانی را باید جزو افتخارات ورزش کشورمان پس از انقلاب دانست و این اتفاق را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم ورزش کشورمان محسوب کرد.

به گزارش آرین اسپورت، همان گونه که همه رسانه‏ها اعلام کردند تاکنون هیچ یک از تیم‏های فوتبال ایران در عرصه جهانی موفق به صعود از مرحله مقدماتی نشده بودند و بیشتر تیم‏هایی که پا به پیکارهای جهانی می گذاشتند با شکست‏ها و ناکامی‏های پی در پی مسابقات را ترک می‏کردند.

در جام جهانی نیجریه، اما اتفاق بسیار بزرگی رخ داد و تیم نوجوانان کشورمان با عبور از سد هلند دست به کار بزرگی زد.

نوجوانان کشورمان با ارائه یک بازی هوشیارانه و هدفمند توانستند هلند یکی از کارخانه های عظیم بازیکن سازی در جهان را مغلوب کرده و با اقتدار به مرحله بعد گام بگذارند.

این پیروزی که معتقدیم حاصل سالها تلاش و تمرینات بی وقفه مردان فعال در این حوزه بوده می باید از این پس نیز در یک مسیر صحیح قرار بگیرد.

تیم ایران چه موفق شود از سد اروگوئه بگذرد و چه نتواند این تیم را شکست بدهد به خوبی توانسته حرف خود را به گوش مسؤولان ورزش کشورمان برساند.

پیامی که نوجوانان کشورمان از نیجریه به تهران مخابره کردند این بود؛ با برنامه ریزی، تلاش و در همه حال هدفمند حرکت کردن می توان افتخارهای بزرگی را حتی در عرصه جهانی فوتبال به دست آورد و دور از دسترس نیست که حتی 4 سال آینده تیم ملی کشورمان بتواند به این افتخار دست یابد.

نتایجی که تیم نوجوانان ایران به دست آورد صد البته حاصل مرارتهای بسیاری است که مربیان تیم ملی متحمل شدند و در روزهایی که هیچ رسانه ای به این تیم توجهی نمی کرد بی سر و صدا کار خود را در تیم ملی دنبال کردند.

********

پر واضح است هیچ کس دوست ندارد این تیم پس از بازگشت از نیجریه هرز رفته و از مسیر اصلی خارج شود. بسیاری گمان می کنند این تیم می تواند در رده بزرگسالان هم کسب افتخار کرده و خود را به عنوان یک تیم بزرگ در سطح جهان معرفی کند، اما سؤال این جا است که چگونه می توان این تیم را در مسیر درست قرار داد تا جایی که همین مردان و یا شاکله اصلی این تیم 8 سال آینده در تیم ملی بزرگسالان کشورمان فعالیت کنند؟

یکی از ابهام‏هایی که از همین روزها ذهن را به تسخیر خود در آورده مسأله «دلالیسم» و نفوذ آن به پیکر تیم نوجوانان کشورمان است. از هم اکنون شنیده می شود بسیاری از دلال‏های چسبیده به فوتبال کشورمان برای این نوگلان نقشه کشیده اند تا در بازگشت از نیجریه آنها را به تیمهای مورد نظر خود ترانسفر کرده و طبق معمول از این راه کسب معاش کنند و به سودهای هنگفت دست یابند.

وقوع این اتفاق در واقع آینده این نوجوان‏ها را بشدت تهدید خواهد کرد، زیرا عموم این دلال‏ها که فاقد مدرک رسمی نقل و انتقالات از سوی فیفا هستند تنها کسب سودهای آن چنانی را هدف قرار داده و بدون هیچ کار کارشناسی این بازیکنان را به تیمهای مورد نظر خود منتقل می کنند.

در واقع انتقال‏های ناموفق سبب می شود بسیاری از این بازیکنان از مسیر خود خارج شوند و حتی بسیاری از آنها به رده بزرگسالان هم نرسند و پیش از رسیدن به این رده فوتبالشان به پایان برسد.

نمونه این ادعا در سالها گذشته کم نبوده اند. بازیکنان بسیار خوبی در تیمهای نوجوانان و جوانان کشورمان حضور داشته اند که امروز حتی در تیم‏های لیگ دومی نیز فعالیت نمی کنند و به دلیل مشاوره های بسیار غلطی که به آنها داده شده در مسیر ناهموار قرار گرفته و از رسیدن به تیمهای بزرگ باز مانده اند.

********
اگر قرار است از گذشته درس بگیریم و همه سرمایه های فوتبال خود را در دوره های آینده نیز در اختیار داشته باشیم باید به این موضوع توجه بیشتری شود و فدراسیون فوتبال با مسدود کردن کانال‏های منتهی به بازیکنان نوجوان اجازه نفوذ سودجویانه دلالها را ندهند و به نوعی خودشان با تشکیل کارگروهی در این زمینه مدیریت برنامه های این بازیکنان را عهده دار شوند و این بازیکنان مستعد را در مسیر صحیح پیشرفت قرار دهند، زیرا از همین روزها شنیده می شود بازار نقل و انتقالات این بازیکنان میان دلال‏ها بسیار داغ شده و هر کس برای خودش سهمی از این بازیکنان قائل است و می خواهند با ترانسفر این بازیکنان به دیگر تیم‏ها سودهای کلان به دست آورند.