وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نرم‌افزار فیلترینگ خانگی به منظور فرهنگ‌سازی

نرم‌افزار فیلترینگ خانگی به منظور فرهنگ‌سازی
شورای عالی اطلاع‌رسانی اعلام كرد: هر فن‌آوری با فراهم آوردن یكسری فرصت‌ها، چالش‌هایی را نیز پیش روی بشر قرار داده است كه با توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از وقوع ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی می‌توان مضرات آن را به حداقل رساند.

در دورانی كه اینترنت به صورت همه جانبه وارد زندگیمان شده است و محتوا و اطلاعاتی كه در آن در ردوبدل می‌شود، بصورت تصاعدی رو به افزایش است، والدینی از دسترسی فرزندانشان به اینترنت آسوده خاطر خواهند بود كه بتوانند نحوه استفاده فرزندان خود از این وسیله ارتباطی قدرتمند را كنترل كنند.

بدیهی است آنچه در اینترنت عرضه می‌شود، برای تمامی رده‌های سنی مناسب نبوده و اینترنت بدون فیلتر و پالایش، امكان دسترسی به كلیه سرویس‌ها و متون را كه ممكن است برای كودكان و نوجوانان مضر باشد، ایجاد می‌كند. بر این اساس اكنون در بسیاری از كشورها، یكسری از نرم‌افزارهای فیلترینگ جهت استفاده خانواده‌ها تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی نیز با هدف رهنمود خانواده‌ها و در اختیار گذاشتن رایگان این نرم‌افزار برای خانواده‌ها، این نرم‌افزار با همكاری بخش خصوصی تهیه كرده و در اختیار عموم گذاشته است.

اجزای این برنامه ار دید والدین، تعریف فرزندان، امكان انتخاب محدوده سنی برای فرزندان، كنترل تصاویر با استفاده از روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، امكان تعیین زمان استفاده، امكان تغییر پیغام‌ها توسط والدین، ارائه گزارشات، امكان اعمال تنظیمات دلخواه و تغییر رمز عبور اصلی است.

این نرم‌افزار كه امكان هدایت كاربر به سمت سایت‌های مفید مانند بخش اخبار، بخش علمی و بخش سرگرمی را داراست در وبگاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir قابل دسترسی است.